הרהורים על הוראת הספרות בין כותלי בתי הספר הערביים בישראל: הטקסט הספרותי הערבי כמכניזם לשינוי תרבותי

Translated title of the contribution: Thoughts on the Teaching of Literature within the Arab Schools in Israel: The Arabic Text as a Mechanism of Cultural Change

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

במאמר מציע המחבר מודל להוראת הטקסט הספרותי שמורכב משילובם של כמה מרכיבים. הראשון שבהם הוא טקסט חתרני שיכול לפתח דיאלוג על מהות קיומנו ועל הזהות של מהות זו, השני הוא מסגרת תאורטית הנשענת על תאורית המקדש של כמאל אבו דיב ועל הפילוסופיה הדיאספורית של אילן גור-זאב. ניתוח הטקסט הספרותי יכול לעורר דיון אמיתי ובלתי מתפשר באמת הפנימית של כל אחד מהתלמידים ולפתוח לפניו אפשרויות קיום שונות ומגוונות.
Translated title of the contributionThoughts on the Teaching of Literature within the Arab Schools in Israel: The Arabic Text as a Mechanism of Cultural Change
Original languageHebrew
Title of host publicationהתפתחות לשונית בקרב דוברי ערבית בחברה רב-לשונית
Editorsבהאא' מח'ול, עלית אולשטיין
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages153-169
Number of pages17
ISBN (Print)9789655301441
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Adunis -- 1930-
  • Arabic language
  • Arabic language -- Study and teaching
  • Arabic literature -- 1801-
  • Literature -- Study and teaching
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • School children
  • Subversive activities

Cite this