Abstract
המאמר מציג את חשיבות השיח המתמטי בין הורים לילדים בגיך הרך. חשיבות השיח הזה נבדקת לפי קריטריונים שפותחו במסגרת מחקר בנושא. הנחת היסוד היא שהמשגה מתמטית מתפתחת בפעילויות הורה-ילד המתווכות על ידי ההורים, והמשגה זו מהווה בסיס ללמידת מתמטיקה בגן ובבית הספר. המחברים מדגישים את חשיבות השיח הורה-ילד התורם משמעותית לפיתוח החשיבה המתמטית בקרב על הילדים, לרבות ילדים מתקשים וילדים עם צרכים מיוחדים. במאמר שזורות דוגמאות מרתקות הממחישות את חשיבות התיווך ההורי בשיח המתמטי המתנהל במשפחה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Mathematical Discourse Between Preschoolers and Their Parents and Their Implications for Developing Mathematical Thinking Among Children With Special Needs |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | שילובים: |
Editors | שונית רייטר, יונה לייזר, גלעדה אבישר |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | אחוה הוצאה לאור |
Pages | 327-345 |
Number of pages | 19 |
Volume | ג: מהלכה למעשה |
ISBN (Print) | 9789657173343 |
State | Published - 1 Jan 2013 |
Bibliographical note
Item Citation: שילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר). עמ' 327-345Accession Number: edsihp.99123941402792; Publication Type: Academic Journal; Source: שילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר).; Language: Hebrew; Publication Date: 20130101; Imprint: חיפה: אחוה, 2013., 2013.