השיח המתמטי בין ילדים בגיל הרך לבין הוריהם והשלכותיהם על פיתוח חשיבה מתמטית בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים

Translated title of the contribution: The Mathematical Discourse Between Preschoolers and Their Parents and Their Implications for Developing Mathematical Thinking Among Children With Special Needs

דוד צוריאל, ריבה מנדל

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

    Abstract

    המאמר מציג את חשיבות השיח המתמטי בין הורים לילדים בגיך הרך. חשיבות השיח הזה נבדקת לפי קריטריונים שפותחו במסגרת מחקר בנושא. הנחת היסוד היא שהמשגה מתמטית מתפתחת בפעילויות הורה-ילד המתווכות על ידי ההורים, והמשגה זו מהווה בסיס ללמידת מתמטיקה בגן ובבית הספר. המחברים מדגישים את חשיבות השיח הורה-ילד התורם משמעותית לפיתוח החשיבה המתמטית בקרב על הילדים, לרבות ילדים מתקשים וילדים עם צרכים מיוחדים. במאמר שזורות דוגמאות מרתקות הממחישות את חשיבות התיווך ההורי בשיח המתמטי המתנהל במשפחה. (מתוך המאמר)
    Translated title of the contributionThe Mathematical Discourse Between Preschoolers and Their Parents and Their Implications for Developing Mathematical Thinking Among Children With Special Needs
    Original languageHebrew
    Title of host publicationשילובים:
    Editorsשונית רייטר, יונה לייזר, גלעדה אבישר
    Place of Publicationחיפה
    Publisherאחוה הוצאה לאור
    Pages327-345
    Number of pages19
    Volumeג: מהלכה למעשה
    ISBN (Print) 9789657173343
    StatePublished - 1 Jan 2013

    Bibliographical note

    Item Citation: שילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר). עמ' 327-345

    Accession Number: edsihp.99123941402792; Publication Type: Academic Journal; Source: שילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר).; Language: Hebrew; Publication Date: 20130101; Imprint: חיפה: אחוה, 2013., 2013.

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'The Mathematical Discourse Between Preschoolers and Their Parents and Their Implications for Developing Mathematical Thinking Among Children With Special Needs'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this