Abstract
מחקר זה מתמקד בניתוח עמדותיהן של מורות שילוב כלפי תהליך השילוב של ילדים עם ליקויי למידה בבתי ספר יסודיים רגילים במדינת ישראל ובהצגת הבעיות המקצועיות המרכזיות שהן נתקלות בהן במסגרת תהליך השילוב. ממצאי המחקר המרכזיים הם: א. למרבית מורות השילוב עמדות שליליות כלפי תהליך השילוב של ילדים עם ליקויי למידה במסגרות חינוך רגילות. ב. הקשיים המקצועיים המרכזיים שמורות השילוב נתקלות בהם קשורים במיעוט שעות שילוב שבועיות, בהכשרה מקצועית לא מספקת של מורים רגילים בתחום השילוב ובנהלים עמומים של משרד החינוך בנוגע לתהליך השילוב. ג. מרבית מורות השילוב עוקפות במודע את סמכויות גורמי הניהול הבית-ספרי ואת הפיקוח על החינוך המיוחד ו/או עוברות השתלמויות פרטיות בתחום האבחון הדידקטי על מנת להתמודד באופן הראוי עם צורכי התללמידים. ד. למורות השילוב עמדות חיוביות כלפי עבודתן לנוכח תנאי העסקתן המשופרים והצלחתו של תהליך השילוב ביחס לחלק מתלמידיהן. במאמר נידונות גם השלכות המחקר על מדיניות השילוב של תלמידים עם ליקויי למידה במסגרות חינוך רגילות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Inclusion and its breakdown: Major problems regarding the integration of learning-disabled pupils in regular educational frameworks |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 170-198 |
Number of pages | 29 |
Journal | דפים |
Volume | 60 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Learning disabilities
- Mainstreaming in education
- Teachers
- לקות למידה
- מורים
- עמדות
- שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים