השילוב ושברו: עמדות של מורות שילוב כלפי תהליך השילוב של תלמידים עם ליקוי למידה במסגרות חינוך רגילות

Translated title of the contribution: The Inclusion and its breakdown: Major problems regarding the integration of learning-disabled pupils in regular educational frameworks

S. Malki, E. Tomer

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה מתמקד בניתוח עמדותיהן של מורות שילוב כלפי תהליך השילוב של ילדים עם ליקויי למידה בבתי ספר יסודיים רגילים במדינת ישראל ובהצגת הבעיות המקצועיות המרכזיות שהן נתקלות בהן במסגרת תהליך השילוב. ממצאי המחקר המרכזיים הם: א. למרבית מורות השילוב עמדות שליליות כלפי תהליך השילוב של ילדים עם ליקויי למידה במסגרות חינוך רגילות. ב. הקשיים המקצועיים המרכזיים שמורות השילוב נתקלות בהם קשורים במיעוט שעות שילוב שבועיות, בהכשרה מקצועית לא מספקת של מורים רגילים בתחום השילוב ובנהלים עמומים של משרד החינוך בנוגע לתהליך השילוב. ג. מרבית מורות השילוב עוקפות במודע את סמכויות גורמי הניהול הבית-ספרי ואת הפיקוח על החינוך המיוחד ו/או עוברות השתלמויות פרטיות בתחום האבחון הדידקטי על מנת להתמודד באופן הראוי עם צורכי התללמידים. ד. למורות השילוב עמדות חיוביות כלפי עבודתן לנוכח תנאי העסקתן המשופרים והצלחתו של תהליך השילוב ביחס לחלק מתלמידיהן. במאמר נידונות גם השלכות המחקר על מדיניות השילוב של תלמידים עם ליקויי למידה במסגרות חינוך רגילות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionThe Inclusion and its breakdown: Major problems regarding the integration of learning-disabled pupils in regular educational frameworks
Original languageHebrew
Pages (from-to)170-198
Number of pages29
Journalדפים
Volume60
StatePublished - 2015

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Learning disabilities
  • Mainstreaming in education
  • Teachers
  • לקות למידה
  • מורים
  • עמדות
  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים

Cite this