תרומת תיעוד דיגיטלי בטכנולוגיה ניידת לשיחזור והבנת התנסות מדעית אצל ילדי גן

Translated title of the contribution: The Impact of Digital Documentation on Preschooler's Scientific Experimentation Recall and Understanding

נעמה ישראלי, אורנית ספקטור-לוי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

הוראת המדעים ופעילויות חקר בגן נכנסו בעשורים האחרונים כמרכיב משמעותי וחשוב בתכניות הלימודים בגני ילדים. בשנים האחרונות נכנס גם התיעוד הדיגיטלי לגנים ולבתי הספר, והפך להיות חלק מתהליך הלמידה. מחקר זה בודק האם תיעוד דיגיטלי בשילוב איור מדעי, עשוי לתרום לשחזור התנסות מדעית, ולהבנת מרכיבי החקר המדעי בקרב ילדי גן. במחקר נבדקו 40 ילדים בגן חובה, משני גנים, במצב סוציואקונומי בינוני-גבוה. הממצאים מראים שקבוצת הניסוי שיצרה סרטון דיגיטלי והשתמשה הן בתמונות והן באיורים, הצליחה לשחזר טוב יותר את ההתנסות וכן להציג הבנה טובה יותר ומדויקת, זאת לעומת קבוצת הביקורת שיצרה "תערוכת" איורים בלבד. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionThe Impact of Digital Documentation on Preschooler's Scientific Experimentation Recall and Understanding
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
Subtitle of host publicationספר הכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס : שלישי-רביעי, ז-ח באדר א תשע"ט, 13-12 בפברואר 2019
Editorsיורם עשת-אלקלעי, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קולמן, שיר אתגר
Place of Publicationרעננה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pagesע145-148ע
Number of pages4
StatePublished - 2019
Eventהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה
Duration: 12 Feb 201913 Feb 2019
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2019/

Conference

Conferenceהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי
Cityרעננה
Period12/02/1913/02/19
Internet address

IHP Publications

  • ihp
  • Illustration of books
  • Photography -- Digital techniques
  • Preschool children
  • Problem-based learning
  • Science -- Study and teaching (Elementary)

Cite this