Abstract
הוראת המדעים ופעילויות חקר בגן נכנסו בעשורים האחרונים כמרכיב משמעותי וחשוב בתכניות הלימודים בגני ילדים. בשנים האחרונות נכנס גם התיעוד הדיגיטלי לגנים ולבתי הספר, והפך להיות חלק מתהליך הלמידה. מחקר זה בודק האם תיעוד דיגיטלי בשילוב איור מדעי, עשוי לתרום לשחזור התנסות מדעית, ולהבנת מרכיבי החקר המדעי בקרב ילדי גן. במחקר נבדקו 40 ילדים בגן חובה, משני גנים, במצב סוציואקונומי בינוני-גבוה. הממצאים מראים שקבוצת הניסוי שיצרה סרטון דיגיטלי והשתמשה הן בתמונות והן באיורים, הצליחה לשחזר טוב יותר את ההתנסות וכן להציג הבנה טובה יותר ומדויקת, זאת לעומת קבוצת הביקורת שיצרה "תערוכת" איורים בלבד. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Impact of Digital Documentation on Preschooler's Scientific Experimentation Recall and Understanding |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
Subtitle of host publication | ספר הכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס : שלישי-רביעי, ז-ח באדר א תשע"ט, 13-12 בפברואר 2019 |
Editors | יורם עשת-אלקלעי, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קולמן, שיר אתגר |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | ע145-148ע |
Number of pages | 4 |
State | Published - 2019 |
Event | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה Duration: 12 Feb 2019 → 13 Feb 2019 https://www.openu.ac.il/innovation/chais2019/ |
Conference
Conference | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
City | רעננה |
Period | 12/02/19 → 13/02/19 |
Internet address |
IHP Publications
- ihp
- Illustration of books
- Photography -- Digital techniques
- Preschool children
- Problem-based learning
- Science -- Study and teaching (Elementary)