Abstract
המאמר מתמקד בחקר מורשתו של פרופ' מרדכי (מוטי) בר-לב ז"ל. התשתית התיאורטית של עבודתו המדעית לגבי החילון והדגמתה באמצעות מחקריו הרבים על החינוך הממלכתי דתי (החמ"ד), מההיבט החינוכי, החברתי, האידאולוגי, וכן המבני פוליטי והלאומי-פוליטי, משמשים כדוגמה לתועלת של חקר הביוגרפיה האישית והמקצועית של חוקר החינוך הדתי. בדרך זו ניתן לגלות את ההיסטוריוגרפיה של התפתחות התחום: מהן השאלות ונושאי המחקר בתקופה נדונה? מהי השפעת "רוח התקופה" (Zeitgeist), כיצד היא משתלבת בהלכי הנפש האישיים של החוקר, ומה הקשר ביניהם?
Translated title of the contribution | The Historic-Educational Role of the Researcher of Religious Education: A Case Study |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 62-80 |
Number of pages | 19 |
Journal | דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות |
Volume | 44 |
State | Published - 2013 |
Keywords
- Religious Education
- Sociology
- Israel educational system
IHP Publications
- ihp
- בר-לב, מרדכי (מוטי)
- חינוך דתי
- Religious education
- חילוניות
- Secularism
- ישיבות תיכוניות
- High school yeshivot
- חינוך ממלכתי דתי
- Jewish religious education -- Israel
- ציונות דתית
- Religious Zionism