התפקיד ההיסטורי-חינוכי של חוקר החינוך הדתי: כתביו של פרופ' מרדכי (מוטי) בר-לב

Translated title of the contribution: The Historic-Educational Role of the Researcher of Religious Education: A Case Study

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתמקד בחקר מורשתו של פרופ' מרדכי (מוטי) בר-לב ז"ל. התשתית התיאורטית של עבודתו המדעית לגבי החילון והדגמתה באמצעות מחקריו הרבים על החינוך הממלכתי דתי (החמ"ד), מההיבט החינוכי, החברתי, האידאולוגי, וכן המבני פוליטי והלאומי-פוליטי, משמשים כדוגמה לתועלת של חקר הביוגרפיה האישית והמקצועית של חוקר החינוך הדתי. בדרך זו ניתן לגלות את ההיסטוריוגרפיה של התפתחות התחום: מהן השאלות ונושאי המחקר בתקופה נדונה? מהי השפעת "רוח התקופה" (Zeitgeist), כיצד היא משתלבת בהלכי הנפש האישיים של החוקר, ומה הקשר ביניהם?
Translated title of the contributionThe Historic-Educational Role of the Researcher of Religious Education: A Case Study
Original languageHebrew
Pages (from-to)62-80
Number of pages19
Journalדור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
Volume44
StatePublished - 2013

Keywords

  • Religious Education
  • Sociology
  • Israel educational system

IHP Publications

  • ihp
  • בר-לב, מרדכי (מוטי)
  • חינוך דתי
  • Religious education
  • חילוניות
  • Secularism
  • ישיבות תיכוניות
  • High school yeshivot
  • חינוך ממלכתי דתי
  • Jewish religious education -- Israel
  • ציונות דתית
  • Religious Zionism

Fingerprint

Dive into the research topics of 'The Historic-Educational Role of the Researcher of Religious Education: A Case Study'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this