הספר האלקטרוני כמקדם שפה ואוריינות אצל ילדים צעירים: סקירת מחקרים שנערכו בישראל

Translated title of the contribution: The E-book as a Facilitator of Language and Literacy for Young Children:: Survey of Studies in Israel

עפרה קורת, אורה סגל-דרורי, עדינה שמיר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר מוצגת סקירה של סדרת מאמרים שנערכו על ידי כותבות המאמר, שבחנו את התרומה של הפעילות בספר האלקטרוני לקידום אוריינות בקרב ילדים בגיל הרך בישראל. הילדים פעלו עם ספרים אלקטרוניים שהוגדרו כתומכי אוריינות, אשר נבנו על ידי החוקרות במגמה לקדם היבטים אלה בקרב ילדים צעירים. הסקירה מתמקדת בתרומה של ספרים אלה להבנת מילים חדשות, להבנת סיפור, להפקת סיפור, למודעות פונולוגית, לקריאה ולכתיבת מילים. שאלנו מהי התרומה של ספרים אלה לילדים בגיל הרך באופן כללי, לילדים מקבוצות גיל שונות ולילדים מקבוצות מיצב חברתי-כלכלי שונה. ממצאי הסקירה העלו שיפור אצל הילדים בתחומי השפה והאוריינות השונים בעקבות הפעילות בספרים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionThe E-book as a Facilitator of Language and Literacy for Young Children:: Survey of Studies in Israel
Original languageHebrew
Pages (from-to)75-99
Number of pages25
Journalאוריינות ושפה
Volume5
StatePublished - 2015

Bibliographical note

אוריינות ושפה

IHP Publications

  • ihp
  • Electronic books
  • Language acquisition
  • Literacy
  • Preschool children
  • Reading
  • אוריינות
  • ילדים בגיל הרך
  • ספרים אלקטרוניים
  • קריאה
  • רכישת שפה

Cite this