Abstract
במאמר מוצגת סקירה של סדרת מאמרים שנערכו על ידי כותבות המאמר, שבחנו את התרומה של הפעילות בספר האלקטרוני לקידום אוריינות בקרב ילדים בגיל הרך בישראל. הילדים פעלו עם ספרים אלקטרוניים שהוגדרו כתומכי אוריינות, אשר נבנו על ידי החוקרות במגמה לקדם היבטים אלה בקרב ילדים צעירים. הסקירה מתמקדת בתרומה של ספרים אלה להבנת מילים חדשות, להבנת סיפור, להפקת סיפור, למודעות פונולוגית, לקריאה ולכתיבת מילים. שאלנו מהי התרומה של ספרים אלה לילדים בגיל הרך באופן כללי, לילדים מקבוצות גיל שונות ולילדים מקבוצות מיצב חברתי-כלכלי שונה. ממצאי הסקירה העלו שיפור אצל הילדים בתחומי השפה והאוריינות השונים בעקבות הפעילות בספרים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The E-book as a Facilitator of Language and Literacy for Young Children:: Survey of Studies in Israel |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 75-99 |
Number of pages | 25 |
Journal | אוריינות ושפה |
Volume | 5 |
State | Published - 2015 |
Bibliographical note
אוריינות ושפהIHP Publications
- ihp
- Electronic books
- Language acquisition
- Literacy
- Preschool children
- Reading
- אוריינות
- ילדים בגיל הרך
- ספרים אלקטרוניים
- קריאה
- רכישת שפה