תפיסות מורים: מדריכים כמנהיגים אותנטיים

Translated title of the contribution: Teachers perceptions:: Authentic leadership

טניה גזנפרנץ-לוי, אורלי שפירא-לשצ'ינסקי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר היא לבחון את תפיסותיהם של מורים מודרכים בנוגע למאפייניהם של מדריכים שהשפיעו עליהם. המחקר נעשה באמצעות ניתוח מאשר (confirmatory data analyses) בגישה איכותנית. הנתונים נאספו מתוך ראיונות חצי-מובנים שנערכו בקרב 62 מורים מודרכים, אשר התבקשו לספר על מדריך שהשפיע על חייהם המקצועיים והאישיים. הממצאים העלו כי מדריכים שנתפסים כמשפיעים בעיני אלה שהם מדריכים, פועלים כמנהיגים אותנטיים בארבעה ממדים מרכזיים: מודעות המדריך לחוזקות ולחולשות של עצמו ושל אלה שהוא מדריך; יחסי שקיפות במערכת היחסים בין המדריך למודרך; שיתוף המודרכים בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות; ודוגמה אישית ומוסרית מצד המדריך. ממדים אלו מרכיבים גישה אינטגרטיבית המציגה מדריכים כמנהיגים אותנטיים שהשפיעו על פיתוחם המקצועי והאישי של המדריכים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionTeachers perceptions:: Authentic leadership
Original languageHebrew
Pages (from-to)223-258
Number of pages36
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume35
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Authenticity (Philosophy)
  • Directories
  • Education -- Israel -- Administration
  • Educational leadership
  • Interpersonal relations
  • Self-consciousness (Awareness)
  • Teachers
  • Teachers -- In-service training
  • Teachers -- Training of
  • Training
  • אותנטיות (פילוסופיה)
  • הדרכת מורים
  • התפתחות מקצועית -- מורים
  • יחסי מדריך-מודרך
  • מדריכים
  • מודעות עצמית
  • מורים
  • מנהיגות חינוכית
  • מערכת החינוך

Cite this