מדע בגן וסקרנות מדעית: נקודת המבט של הגננת

Translated title of the contribution: Science in Garden and Scientific Curiosity: The Gardener's Point of View

יעל קסנר-ברוך, אורנית ספקטור-לוי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מחקר זה נועד לזהות את העמדות ואת התפיסות של גננות כלפי חינוך מדעי בגן, ובייחוד את האופן שבו הן תופסות סקרנות מדעית בקרב ילדים כמוטיב מרכזי של העיסוק במדע בגיל זה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionScience in Garden and Scientific Curiosity: The Gardener's Point of View
Original languageHebrew
Pages (from-to)10-19
Number of pages10
Journalעלון דע-גן
Volume4
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • Curiosity
  • Kindergarten
  • Kindergarten teachers
  • Knowledge and learning
  • Nursery schools
  • Preschool children
  • Science
  • Science -- Study and teaching (Elementary)
  • Teacher-student relationships

Cite this