Abstract
בבואנו להגדיר את המושג "זהות מקצועית של מורה" אנו נתקלים באי-בהירות המתבטאת
בשתי גישות: האחת מנסה להציג הגדרה אובייקטיבית של המושג, והאחרת מעודדת פרשנות
אינדיבידואלית וסובייקטיבית שלו. מחקר זה מציג ניסיון להבין את הזהות המקצועית של
מורה באמצעות שאלון חצי פתוח שפותח על סמך שאלונים מוקדמים, אשר הועבר למורי
מורים, ובאמצעות קבוצות דיון של מורי מורים ומורים. 168 מורים מבתי ספר יסודיים )%50 ,)
מחטיבות ביניים )%33 )ומתיכונים )%17 )ענו על שאלון הכולל 41 פריטים. ניתוח גורמים
מגשש וניתוח גורמים מאשש הצביעו על ארבעה גורמים המרכיבים את הזהות המקצועית
של המורים, הכוללים 27 פריטים. הגורמים שנמצאו הם: ביטחון בבחירה המקצועית,
תחושת חוללות עצמית, תחושת שליחות ומוניטין מקצוע ההוראה.
בשתי גישות: האחת מנסה להציג הגדרה אובייקטיבית של המושג, והאחרת מעודדת פרשנות
אינדיבידואלית וסובייקטיבית שלו. מחקר זה מציג ניסיון להבין את הזהות המקצועית של
מורה באמצעות שאלון חצי פתוח שפותח על סמך שאלונים מוקדמים, אשר הועבר למורי
מורים, ובאמצעות קבוצות דיון של מורי מורים ומורים. 168 מורים מבתי ספר יסודיים )%50 ,)
מחטיבות ביניים )%33 )ומתיכונים )%17 )ענו על שאלון הכולל 41 פריטים. ניתוח גורמים
מגשש וניתוח גורמים מאשש הצביעו על ארבעה גורמים המרכיבים את הזהות המקצועית
של המורים, הכוללים 27 פריטים. הגורמים שנמצאו הם: ביטחון בבחירה המקצועית,
תחושת חוללות עצמית, תחושת שליחות ומוניטין מקצוע ההוראה.
| Translated title of the contribution | Professional Identity of Teachers : The Concept and Its Measurement |
|---|---|
| Original language | Hebrew |
| Pages (from-to) | 39-56 |
| Number of pages | 18 |
| Journal | דפים: כתב-עת לעיון ולמחקר בחינוך |
| Volume | 51 |
| State | Published - 1 Jan 2011 |
Bibliographical note
Item Citation: דפים, 51: 39-56, 2011Accession Number: edsihp.000805657; Publication Type: Academic Journal; Source: דפים; Language: Hebrew; Original material note: בבואנו להגדיר את המושג "זהות מקצועית של מורה" אנו נתקלים באי-בהירות המתבטאת בשתי גישות: האחת מנסה להציג הגדרה אובייקטיבית של המושג, והאחרת מעודדת פרשנות אינדיבידואלית וסובייקטיבית שלו. מחקר זה מציג ניסיון להבין את הזהות המקצועית של מורה באמצעות שאלון חצי פתוח שפותח על סמך שאלונים מוקדמים, אשר הועברו למורי מורים, ואמצעות קבוצות דיון של מורי מורים ומורים. 168 מורים; מבתי ספר יסודיים (50%), מחטיבת ביניים (33%) ומתיכונים (17%) ענו על שאלון הכולל 41 פריטים. ניתוח גורמים מגשש וניתוח גורמים מאשש הצביעו על ארבעה גורמים המרכיבים את הזהות המקצועית של המורים, הכוללים 27 פריטים. הגורמים שנמצאו הם : ביטחון בברירה המקצועית, תחושת חוללות עצמית, תחושת שליחות ומוניטין מקצוע ההוראה. (מתוך המאמר); Publication Date: 20110101
Keywords
- בחירת מקצוע.
- הכשרת מורים.
- התפתחות מקצועית -- מורים.
- זהות מקצועית.
- מדידה והערכה.
- מורי מורים.
- מורים.
- תפיסת תפקיד מקצועי.
- Evaluation
- Measurement
- Teachers
- Teachers -- In-service training
- Teachers -- Training of
- Vocational guidance