אסירים קוראים את עצמם: השפעת הסיפור האישי של אסירים חסרי ידע וניסיון בקריאה על יכולתם לרכוש את מיומנות הקריאה ועל עולמם הרגשי והחברתי

Translated title of the contribution: Prisoners reading themselves: The perceived impact of the personal story – as a tool for learning reading – on the emotional and social world of illiterate prisoners

עמלה עינת, תומר עינת, מאיה גורה, עדי שגב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר זה נבחנה השפעת ההצלחה של למידת קריאה בשפה העברית על תחושותיהם ומחשבותיהם של הלומדים – אסירים אזרחי ישראל שהיו חסרי ידע וניסיון בקריאה בשפה העברית. המפתח להצלחה הוא גישה לימודית ייחודית להוראת קריאה: עיבוד דרמטי של טקסטים אישיים מפי הלומדים ללא כל הקניה טכנית של רכיבי הקריאה.
מממצאי המחקר עולה כי תוך כדי תהליך הלמידה התחוללו אצל המשתתפים שינויים רגשיים וחברתיים משמעותיים – שיפור בתפיסת ה"עצמי", הבנת הסיבות להצלחתם ללמוד קריאה והגברת המוטיבציה שלהם להשתקם. מהמחקר עולות שתי מסקנות מרכזיות: (א) "פתיחת" ערוץ ביטוי חוויתי-רגשי מאפשרת לאוכלוסיות אנאלפביתיות, או לכאלו שמתקשות מאוד לקרוא, לרכוש את מיומנות הקריאה; (ב) לשימוש בערוץ הלמידה החוויתי יש השפעה חיובית על מצבם הרגשי והחברתי של הלומדים.
Translated title of the contributionPrisoners reading themselves: The perceived impact of the personal story – as a tool for learning reading – on the emotional and social world of illiterate prisoners
Original languageHebrew
Pages (from-to)165-189
Number of pages25
Journalדפים
Volume68
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Bibliotherapy
  • Prisoners
  • Reading
  • אסירים
  • ביבליותרפיה
  • קריאה -- לימוד והוראה

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Prisoners reading themselves: The perceived impact of the personal story – as a tool for learning reading – on the emotional and social world of illiterate prisoners'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this