Abstract
הספרות הענפה על הבניית לאומיות מתמקדת ברובה בתפיסה של לאומיות כזהות קולקטיבית, וממעטת לעסוק בשאלת הסולידריות בין חברי הקולקטיב ובאופן שסולידריות ניזונה מקשרים בינאישיים. המאמר מציג שימוש במודל תאורטי חדש לחקר סולידריות אזרחית–לאומית כמועדון חברתי. המודל מודגם באמצעות תובנות מניתוח שניוני של נתונים ממקרה בוחן של תוכנית האח הגדול בישראל. השתתפות הקהל בתוכנית מנותחת הן כמועדון חברתי והן כמופע חברתי קולקטיבי, במטרה לבחון כיצד חוויה של שותפות סוד הנרקמת בין המשתתפים לצופים ובין הצופים לבין עצמם מזינה רגשות של סולידריות קולקטיבית. פורמט התוכנית מבנה מגוון מנגנונים של אינטימיות פומבית ויוצר דפוסים שונים של הדרה והכללה שבאמצעותם הקהל עובר מהלך כפול — מזר לחבר ומצופה למשתתף. במהלך זה גלום הן ההיבט הרגשי של איש סוד והן ההיבט הפרפומרטיבי של שותף לדבר עברה. מוצע כי שני היבטים אלו תורמים לחוויה של סולידריות קולקטיבית ומבדלים אותה משאלות של זהות קולקטיבית (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | National Solidarity as Confidentiality and Complicity |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 102-123 |
Number of pages | 22 |
Journal | סוציולוגיה ישראלית: כתב-עת לחקר החברה הישראלית |
Volume | 21 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Audiences
- Communication
- Nationalism
- Social skills
- Solidarity
- Television broadcasting
- לאומיות
- מיומנויות חברתיות
- סולידריות
- קהל צופים
- שידורי טלוויזיה
- תקשורת