Abstract
חידושו העיקרי של החיבור המכונה האיגרת 'אל העברים' שבברית החדשה הוא שישו משמש כוהן גדול בבית המקדש של מעלה. אגב תמורה זו בכהונה המחבר דן באופייה ובסמכותה של התורה ומפרט את עבודת המקדש תחת כהונתו של ישו. המאמר בוחן מחדש את שני ההיבטים החשובים הללו באיגרת ומברר כיצד הם משתלבים יחדיו. המאמר מנסה להראות כי למרות תמורה מרחיקת לכת בעבודת הקורבנות, המחבר עדיין מחויב באופן חלקי לתורה ולמצוות, ואף עבודתו של ישו ככוהן גדול מושתתת על העקרונות של עבודת הכוהנים במקדש הארצי. יתרה מכך, המסורת היהודית עדיין מנחה את המחבר, והוא מתבסס עליה בבואו להכריז שישו הוא הכוהן הגדול ולהסביר את האופן שבו מותו מכפר. מסקנות אלה מאירות באור חדש את זיקתם של היהודים-הנוצרים ליהדות בסוף המאה הראשונה לסה"נ, ואת האופן שבו תפיסות יהודיות מסורתיות עוצבו מחדש בידי מחברים נוצרים מבלי שרוקנו כליל מתוכנן המקורי. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Law and sacrifices in the Epistle to the Hebrews: transforming Judaism |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 155-187 |
Number of pages | 33 |
Journal | ציון: רבעון לחקר תולדות ישראל |
Volume | פד |
Issue number | ב |
State | Published - 2019 |
Bibliographical note
With an English summary.IHP Publications
- ihp
- Aging
- Church history -- Primitive and early church, ca. 30-600
- Cohanim
- Jewish high priests
- New Testament
- Priests, Jewish
- Sacrifice -- Judaism
- הברית החדשה
- חורבן בית ראשון
- יהדות ונצרות
- ישו
- כוהן גדול
- כוהנים וכהונה
- נצרות -- היסטוריה -- 30-600
- פאולוס מטרסוס
- קורבנות (יהדות)
- תורה שבכתב