האם סביבות המעודדות התנסות בבנייה בגן הילדים משפרות חשיבה הנדסית וויסות עצמי?

Translated title of the contribution: Do Environments Encouraging Building in Kindergarten Improve Engineering Thinking and Self-regulation

    Research output: Contribution to journalArticle

    Abstract

    במאמר זה נציג חלק מממצאי מחקר, שנערך במסגרת לימודי התואר השלישי,שבדק באיזו מידה מראים ילדי גן יכולות חשיבה הנדסית ספונטנית וויסות עצמי במהלך ביצוע משימת בנייה פתוחה, ובאיזו מידה משתפרות יכולות אלה בעקבות העשרת הסביבה הלימודית בחומרי בנייה. (מתוך המאמר)
    Translated title of the contributionDo Environments Encouraging Building in Kindergarten Improve Engineering Thinking and Self-regulation
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)20-33
    Number of pages14
    Journalעלון דע-גן
    Volume13
    StatePublished - 2020

    IHP Publications

    • ihp
    • Building
    • Early childhood education
    • Engineering
    • Kindergarten
    • Learning
    • Metacognition
    • Nursery schools
    • People with social disabilities -- Education
    • Physical education for children
    • Preschool children
    • Science -- Study and teaching (Elementary)
    • Self-control
    • Self-culture

    Cite this