Abstract
The purpose of the proposal is to present a practical approach for technology
oriented knowledge development in a pre-service teachers' workshop, by
emphasizing the interactive and constructivist technology-based educational
learning and teaching approach. The workshop itself was transferred using
web 2.0 tools, by using "Learning by teaching" technological based approach,
in order to create the professional identity of a "teacher as knowledge
generator", which
oriented knowledge development in a pre-service teachers' workshop, by
emphasizing the interactive and constructivist technology-based educational
learning and teaching approach. The workshop itself was transferred using
web 2.0 tools, by using "Learning by teaching" technological based approach,
in order to create the professional identity of a "teacher as knowledge
generator", which
Translated title of the contribution | Case Study of Practical Approach for Pre-Service Teachers' Technology Oriented Knowledge Development : (Poster) |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
Subtitle of host publication | כנס צ'ייס השמיני לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה 2013 : שלישי-רביעי, ט-י באדר א תשע"ג, 20-19 בפברואר 2013 : ספר הכנס |
Editors | יורם עשת-אלקלעי, אבנר כספי, סיגל עדן, ניצה גרי, יורם קלמן, יואב יאיר |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 245-246 |
Number of pages | 2 |
State | Published - 1 Jan 2013 |
Bibliographical note
Item Citation: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ): האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם,, 245-246, 2013Accession Number: edsihp.000846783; Publication Type: Academic Journal; Source: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ): האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם , 245-246, 2013; Language: Hebrew; Original material note: מטרת ההצעה היא להציג גישה מעשית לפיתוח הידע הטכנולוגי בקרב פרחי הוראה, עם זיקה להטמעת כלים ודרכי יישום של תקשוב כאמצעי לקידום הוראה. הסדנה לפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות הועברה באופן המשלב סביבת לימוד מסורתית וסביבות מתוקשבות ("בלוג" לכל סטודנט, ואתר HighLearn ), וזאת כדוגמה מעשית לחזון המוצג בסדנה זו ובכדי לפתח בקרב פרחי הוראה זהות עצמית מקצועית של "מורה כמחולל ידע" הרלוונטית לתפיסת החינוך של המאה ה-21. (מתוך המאמר).; Publication Date: 20130101
Keywords
- פרחי הוראה.
- הוראה ולמידה מתוקשבות.
- הכשרת מורים.
- Student teachers
- Computer-assisted instruction
- Teachers -- Training of
- תלמידי הוראה
- סטודנטים להכשרת מורים
- למידה באינטרנט
- סביבת למודים וירטואלית
- הוראה נתמכת מחשב באמצעות האינטרנט
- הוראה באינטרנט
- חנוך מרחוק באמצעות האינטרנט
- תקשרת מחשבים וחנוך
- למידה מתוקשבת
- בתי ספר וירטואליים
- אינטרנט בחנוך
- למידה מתקשבת
- למידה מקוונת
- הוראה מקוונת
- הוראה והדרכה באמצעות מחשבים ברשת האינטרנט
- מוסדות חנוך וירטואליים
- הוראה והדרכה באמצעות האינטרנט
- למידה מרחוק באמצעות תקשרת מחשבים
- הוראה ולמידה מתקשבות
- הכשרת עובדי הוראה
- מורים -- הכשרה מקצועית
- פרחי הוראה -- הכשרה
- Preservice teachers
- CAI (Computer-assisted instruction)
- Computer-aided instruction
- Computer-assisted learning
- Computer based instruction
- Computer-enhanced learning
- Electronic data processing in programmed instruction
- Microcomputer-aided instruction
- Microcomputer-assisted instruction
- Microcomputer-assisted learning
- Microcomputer-based instruction
- Teaching -- Data processing
- ILSs (Integrated learning systems)
- Integrated learning systems
- Teacher education
- Teacher training