Abstract
פרק זה עוסק בהתפתחות כישורי השיח המורחב של ילדים צעירים עם ליקוי שמיעה, ובמרכזו מחקר שבדק את יכולת ההבעה של שיח נרטיבי (שיח סיפור) ושיח עיוני-מידעי בקרב ילדים עם ליקוי שמיעה חמור ועמוק בגיל הגן. תחילה מוסברים האיפיונים המרכזיים של סוגת השיח הנרטיבי וסוגת השיח העיוני וראשית התפתחותם בילדים שומעים. בהמשך מובאת סקירת ספרות על התפתחות כישורי השיח הנרטיבי בקרב ילדים צעירים עם ליקוי שמיעה. ממצאי המחקר שביצענו מוצגים בהמשך הפרק. במחקר נערכה השוואה בין ילדי גן עם ליקוי חמור ועמוק בשמיעה ובין שווי גיל שומעים ביכולת ההבעה של שיח נרטיבי ושיח עיוני-מידעי בתגובה לגירוי של תמונות ברצף. חלקו האחרון של הפרק כולל דיון בממצאי המחקר ומשמעויותיהם בנוגע להתפתחותם של כישורי שיח מורחב של ילדי גן עם ליקוי שמיעה. הפרק מסתיים בהמלצות כלליות בדבר התערבות בסוגות שיח שונות עם ילדים עם ליקוי שמיעה.
Translated title of the contribution | "Black Fallen Fire" - the Expressive Skills of Narrative Discourse and Informational Discourse Among Preschoolers With Hearing Impairment |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | חינוך ושיקום ילדים ומתבגרים כבדי שמיעה וחירשים: |
Subtitle of host publication | היבטים תאורטיים ויישומיים |
Editors | טובה מוסט, דליה רינגולד-פרימרמן |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 91-138 |
Number of pages | 48 |
Volume | א |
ISBN (Print) | 9789655300840 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Children with disabilities -- Education (Preschool)
- Conversation
- Deaf children
- Deaf children -- Education
- Discourse analysis
- Language acquisition
- Literacy
- Narration (Rhetoric)
- People with social disabilities -- Education
- Preschool children