"אש נפל שחור" - כישורי ההבעה של שיח נרטיבי ושיח מידעי בקרב ילדי גן עם ליקוי שמיעה

Translated title of the contribution: "Black Fallen Fire" - the Expressive Skills of Narrative Discourse and Informational Discourse Among Preschoolers With Hearing Impairment

דליה רינגולד-פרימרמן, הינדי שטרן

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    פרק זה עוסק בהתפתחות כישורי השיח המורחב של ילדים צעירים עם ליקוי שמיעה, ובמרכזו מחקר שבדק את יכולת ההבעה של שיח נרטיבי (שיח סיפור) ושיח עיוני-מידעי בקרב ילדים עם ליקוי שמיעה חמור ועמוק בגיל הגן. תחילה מוסברים האיפיונים המרכזיים של סוגת השיח הנרטיבי וסוגת השיח העיוני וראשית התפתחותם בילדים שומעים. בהמשך מובאת סקירת ספרות על התפתחות כישורי השיח הנרטיבי בקרב ילדים צעירים עם ליקוי שמיעה. ממצאי המחקר שביצענו מוצגים בהמשך הפרק. במחקר נערכה השוואה בין ילדי גן עם ליקוי חמור ועמוק בשמיעה ובין שווי גיל שומעים ביכולת ההבעה של שיח נרטיבי ושיח עיוני-מידעי בתגובה לגירוי של תמונות ברצף. חלקו האחרון של הפרק כולל דיון בממצאי המחקר ומשמעויותיהם בנוגע להתפתחותם של כישורי שיח מורחב של ילדי גן עם ליקוי שמיעה. הפרק מסתיים בהמלצות כלליות בדבר התערבות בסוגות שיח שונות עם ילדים עם ליקוי שמיעה.
    Translated title of the contribution"Black Fallen Fire" - the Expressive Skills of Narrative Discourse and Informational Discourse Among Preschoolers With Hearing Impairment
    Original languageHebrew
    Title of host publicationחינוך ושיקום ילדים ומתבגרים כבדי שמיעה וחירשים:
    Subtitle of host publication היבטים תאורטיים ויישומיים
    Editorsטובה מוסט, דליה רינגולד-פרימרמן
    Place of Publicationתל אביב
    Publisherמכון מופ"ת
    Pages91-138
    Number of pages48
    Volumeא
    ISBN (Print)9789655300840
    StatePublished - 2014

    IHP Publications

    • ihp
    • Conversation
    • Deaf children
    • Deaf children -- Education
    • Discourse analysis
    • Language acquisition
    • Literacy
    • Narration (Rhetoric)
    • People with social disabilities -- Education
    • Preschool children

    Fingerprint

    Dive into the research topics of '"Black Fallen Fire" - the Expressive Skills of Narrative Discourse and Informational Discourse Among Preschoolers With Hearing Impairment'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this