Abstract
The present study examined attitudes toward inclusion of students with conduct disorders, disorder severity perceptions and the degree of empathy toward the included students among teachers, parents and their normative classmates.
Translated title of the contribution | Attitudes toward Inclusion of Students with Conduct Disorders and the Degree of Empathy toward them: A Comparison between Teachers, Parents and Classmates |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 149-181 |
Number of pages | 33 |
Journal | דפים: כתב-עת לעיון ולמחקר בחינוך |
Volume | 70 |
State | Published - 1 Jan 2019 |
Bibliographical note
Item Citation: דפים, 70 (תשע"ט, 2019), עמ' 149-181Accession Number: edsihp.99128437002792; Publication Type: Academic Journal; Source: דפים; Language: Hebrew; Publication Date: 20190101; Imprint: 2019.
Keywords
- אמפתיה.
- הפרעות התנהגות בילדים.
- שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים.
- עמדות.
- מורים.
- תלמידים.
- הורים.
- תוקפנות אצל ילדים ונוער.
IHP Publications
- ihp
- אמפתיה
- Empathy
- הפרעות התנהגות בילדים
- Behavior disorders in children
- שילוב ילדים עם מוגבלות במוסדות חינוך רגילים
- Mainstreaming in education
- עמדות
- Attitude (Psychology)
- מורים
- Teachers
- תלמידים
- School children
- הורים
- Parents
- תוקפנות אצל ילדים ונוער
- Aggressiveness in adolescence
- Aggressiveness in children