היחס לשילוב תלמידים עם הפרעות התנהגות ומידת האמפתיה אליהם: השוואה בין מורים, הורים ותלמידים

Translated title of the contribution: Attitudes toward Inclusion of Students with Conduct Disorders and the Degree of Empathy toward them: A Comparison between Teachers, Parents and Classmates

שלמה רומי, נעמה מתיתיהו

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    The present study examined attitudes toward inclusion of students with conduct disorders, disorder severity perceptions and the degree of empathy toward the included students among teachers, parents and their normative classmates.
    Translated title of the contributionAttitudes toward Inclusion of Students with Conduct Disorders and the Degree of Empathy toward them: A Comparison between Teachers, Parents and Classmates
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)149-181
    Number of pages33
    Journalדפים: כתב-עת לעיון ולמחקר בחינוך
    Volume70
    StatePublished - 1 Jan 2019

    Bibliographical note

    Item Citation: דפים, 70 (תשע"ט, 2019), עמ' 149-181

    Accession Number: edsihp.99128437002792; Publication Type: Academic Journal; Source: דפים; Language: Hebrew; Publication Date: 20190101; Imprint: 2019.

    Keywords

    • אמפתיה.
    • הפרעות התנהגות בילדים.
    • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים.
    • עמדות.
    • מורים.
    • תלמידים.
    • הורים.
    • תוקפנות אצל ילדים ונוער.

    IHP Publications

    • ihp
    • אמפתיה
    • Empathy
    • הפרעות התנהגות בילדים
    • Behavior disorders in children
    • שילוב ילדים עם מוגבלות במוסדות חינוך רגילים
    • Mainstreaming in education
    • עמדות
    • Attitude (Psychology)
    • מורים
    • Teachers
    • תלמידים
    • School children
    • הורים
    • Parents
    • תוקפנות אצל ילדים ונוער
    • Aggressiveness in adolescence
    • Aggressiveness in children

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'Attitudes toward Inclusion of Students with Conduct Disorders and the Degree of Empathy toward them: A Comparison between Teachers, Parents and Classmates'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this