תרחיש מיץ תפוזים: יישום תכנית לקראת בגרות (ל"ב 21) בבית ספר לתלמידים מרובי מוגבלויות החוסים במעון

דרורה הייק

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתאר תהליך יומיומי מתוכנן כדוגמת הכנת מיץ תפוזים, שבאמצעותו ניתן להשיג את מטרות תכנית ל"ב 21 - לקראת בגרות, שנבנתה עבור מתבגרים בחינוך המיוחד. העבודה בוצעה במסגרת בית ספרית בקרב אוכלוסיית מתבגרים (21-16) עם פיגור קשה, מרובי מוגבלויות, החוסים במעון. התרחיש מושתת על פעילות קבוצתית, שיתוף פעולה, אינטראקציה בין אישית, יזמה, שיחה ופתרון בעיות. בהשפעת "המודל האקולוגי" בוצעו שינויים בסביבה הלימודים והודגשו ערכים כמו מתן זכות בחירה לתלמיד, נגישות ועצמאות. תוצאות העבודה הראו שיפור במישור הרגשי, התפקודי והתקשורתי בקרב התלמידים. בצוות חל שינוי תפיסתי, ובעקבותיו השתנו התכנים, סגנון ההוראה ודרכי הטיפול.
Original languageHebrew
Pages (from-to)59-68
Number of pages10
Journalסוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום
Volume22
Issue number1
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • Educational change
  • Quality of life
  • Special education
  • Special education -- Study and teaching
  • איכות חיים
  • חינוך מיוחד
  • ילדים עם מוגבלות
  • שינוי חינוכי
  • תוכניות לימודים בחינוך המיוחד

Cite this