Abstract
מאמר זה כולל ניתוח והערכה של ספרו של הרב ישראלי (1909-1995), "פרקים במחשבת ישראל", ששימש כתכנית לימודים ראשונה בתחום מחשבת ישראל עוד בטרם יצאה לאור מהדורתו הראשונה בשנת תשי"ב (1952). המאמר בוחן את התכנים הקוריקולריים במהדורת תשי"ב ובמהדורה האחרונה משנת תשנ"ו (1996) על רקע התמורות החברתיות, האידיאולוגיות והמדיניות שחלו בחברה הישראלית, ותוך הסתייעות במאמרים ובדרשות של הרב ישראלי וראיונות עומק עם קובעי מדיניות תכנון הלימודים בחמ"ד. המחבר מוצא דמיון בין גישתו של הרב לזו של איש תכנון הלימודים רלף טיילר בארגון הידע ולזו של פילוסוף החינוך צבי לם באשר למבנה האידאולוגיות, ומייחס את תרומתו הרבה והחשובה של הרב ישראלי לביסוס הקורפוס הקוריקולרי במחשבת ישראל לניסיונו התורני העשיר, להבנתו ותפיסתו החינוכיים ולהיכרותו המעמיקה את מבנה הדעת של מחשבת ישראל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 156-188 |
Number of pages | 33 |
Journal | דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות |
Volume | 44 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- History
- Israeli, Shaul -- Singer
- Jewish philosophy -- Study and teaching
- Jewish religious education -- Israel
- Textbooks