Abstract
במאמר זה אבקש להציע את "האמנה החינוכית" – השותפות במעשי החינוך והלמידה - כאתוס מכונן אפשרי וראוי לחברה הישראלית. הרעיון בדבר קיומה של אמנה חברתית משמעו שכל מדינה וכל ישות פוליטית מבססת הסכמה, המכוננת את השותפות בין היחידים ובין החברה, בין האזרחים ובין הרשות. העיון הפילוסופי בתולדות האמנות החברתיות בעת החדשה יאפשר גם לזהות את האתוס המכונן של החברה – הדמוקרטית, הרפובליקנית, הסוציאליסטית או הדתית. פעמים רבות נוצרת התנגשות בין האתוסים ובין ההסכמות הפוליטיות, המחוללת שינויים מהפכניים בסדרי המדינה והחברה, לעתים עד כדי התפרקותה של המדינה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 590-604 |
Number of pages | 15 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 24 |
State | Published - 2024 |
IHP Publications
- ihp
- Alienation (Social psychology)
- Buber, Martin -- 1878-1965
- Communities
- Dialogue
- Education
- Education -- Philosophy
- Israel -- Social conditions
- Learning
- Liability (Law)
- Lévinas, Emmanuel
- Responsibility
- Schism
- Social contract
- Suretyship and guaranty