Abstract
הטענה העיקרית בפרק זה היא שהאתגר המרכזי של המתבגר העולה הוא גיבוש זהות ה'אני'.בעקבות המעבר ממדינה למדינה מתרחשת החלפת זהויות כפולה – הן של זהות המתבגר, הן של זהות העולה. עד לעלייה ארצה הנער נמצא בתוך מסגרת יציבה למדי: בית, משפחה והורים שמספקים לו את הביטחון הקיומי, שפה מוכרת המאפשרת לו לתקשר באמצעותה, כללי התנהגות, ציפיות ומוסכמות מוכרים וברורים (מה נחשב לנורמה ומה הם הדברים החריגים) וכן הלאה (מירסקי ופראוור, 1992(.לאחר הגעתו למדינה חדשה העולה מנסה להפוך חלק מהמקום; לשם כך עליו ללמוד מושגים חברתיים חדשים, לקבל על עצמו חוקים חדשים ולהכיר סגנון חיים חדש. תוך כדי כך עליו לגבש הבנה משלו ותפיסה אישית של המציאות החדשה, ובד בבד למצוא דרך אשר תאפשר לו לשמור על ה'אני' שלו ועל זהותו האישית (קאוצ'ינסקיוגולצמן, 1997(.מרבית התאוריות שנועדו להסביר את תהליכי ההגירה וההסתגלות במדינה החדשה מחלקות לשלבים את ההתמודדות עם גורמי הלחץ ואת רכישת הזהות החדשה
Translated title of the contribution | Perception of Family Functioning, Self-identity and Personal Self-efficacy:: Comparison Between Israeli-born Adolescents at Risk and Immigrants From the Former Soviet Union |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל |
Editors | עמנואל גרופר, שלמה רומי |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 213-246 |
Number of pages | 34 |
Volume | א:תמונת מצב של התחום ותחומי ליבה |
ISBN (Print) | 9789655300925 |
State | Published - 2014 |