Abstract
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את תפיסת שלושת מקורות התמיכה בסביבתם של תלמידים במצבי סיכון: המשפחה, החברה, ואחר משמעותי. במסגרת המחקר נבדקו תלמידים בסיכון הלומדים בשתי מסגרות: האחת – בכפרי נוער ובפנימיות, והשנייה – בכיתות מב״ר (מסלול בגרות רגיל) ואתגר במערכת החינוך בקהילה. מגפת הקורונה, סבבי הלחימה ומלחמת ״חרבות ברזל״ הגבירו את הנשירה מהמסגרות וחידדו את החשיבות שבבחינת מקורות התמיכה העומדים לרשות המתבגרים. שאלת המחקר המרכזית במחקר כמותי זה הייתה: האם יימצאו הבדלים בין הקבוצות בתפיסת מקורות התמיכה? במחקר השתתפו 996 תלמידים בסיכון שמילאו שאלונים. הממצאים מראים שמידת תפיסת התמיכה משלושת המקורות הייתה נמוכה במובהק בקרב תלמידי מב״ר ואתגר במערכת החינוך בקהילה בהשוואה לזו של תלמידים במצבי סיכון הלומדים בכפרי נוער ובפנימיות. אפשר שהפער נבע בשל מורכבות החיים וחוסר בתמיכה שהביא תלמידים אלה ללמוד בכפרי נוער ובפנימיות, מורכבות המשפיעה על תפיסת התמיכה שהם מקבלים כמשמעותית יותר. מהממצאים עולה הצורך לפתח ולקדם עבור תלמידים בסיכון המצויים במערכת החינוך הרגילה את המענים משלושת מקורות התמיכה שנבחנו, כפי שמעניקים כפרי הנוער והפנימיות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Perception of Sources of Support Among Students at Risk: A Comparative Analysis Between Two Educational Frameworks |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 101-122 |
Number of pages | 22 |
Journal | מחקרי גבעה: שנתון המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון |
Volume | י"א |
State | Published - 2024 |
IHP Publications
- ihp
- Boarding schools
- Child development
- Learning
- Problem youth
- School children
- Schools
- Slow learning children
- Social networks
- Well-being