תפיסת אשמה ועונש בגיל הרך: מודולריות בשיפוט מוסרי של אלימות יום-יומית

יעל אידיסיס, יובל וולף

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר נערכה השוואה בין שיפוטי חומרת אשמתו של ילד שפגע בזולתו לבין שיפוטי חומרת העונש הראוי לו. שיפוטים אלה הוחלו מהיבט של פוגע ומהיבט של קורבן, ונסבו על סדרה של אירועים שהוצגו לכל משתתף בנפרד באמצעות משחק תפקידים בתיאטרון בובות. קבוצת המחקר מנתה 38 ילדים, גילאי 4-7. בניסוי הראשון תופעל מידע במתכונת חד-גורמית על אודות הנזק שנגרם (מועט/בינוני/רב). בניסוי נוסף תופעל מידע על כוונה (עם/בלי) ועל נזק. כלומר, כל אירוע כלל מידע אם היתה או לא היתה כוונה לפגוע ומידע על דרגת הנזק. בולט הממצא של הקלה בשיפוטי העונש כשנעדרה כוונה לפגוע, בייחוד מהיבט של קורבן. כן נמצא שמשקל הנזק מהיבט של קורבן היה רב יותר
Original languageHebrew
Pages (from-to)167-177
Number of pages11
Journalעיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
Volume5
Issue number2
StatePublished - 2003

IHP Publications

  • ihp
  • Child development
  • Guilt
  • Judgment (Ethics)
  • Moral development
  • Punishment

Cite this