Abstract
במחקר נערכה השוואה בין שיפוטי חומרת אשמתו של ילד שפגע בזולתו לבין שיפוטי חומרת העונש הראוי לו. שיפוטים אלה הוחלו מהיבט של פוגע ומהיבט של קורבן, ונסבו על סדרה של אירועים שהוצגו לכל משתתף בנפרד באמצעות משחק תפקידים בתיאטרון בובות. קבוצת המחקר מנתה 38 ילדים, גילאי 4-7. בניסוי הראשון תופעל מידע במתכונת חד-גורמית על אודות הנזק שנגרם (מועט/בינוני/רב). בניסוי נוסף תופעל מידע על כוונה (עם/בלי) ועל נזק. כלומר, כל אירוע כלל מידע אם היתה או לא היתה כוונה לפגוע ומידע על דרגת הנזק. בולט הממצא של הקלה בשיפוטי העונש כשנעדרה כוונה לפגוע, בייחוד מהיבט של קורבן. כן נמצא שמשקל הנזק מהיבט של קורבן היה רב יותר
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 167-177 |
Number of pages | 11 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 5 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2003 |
IHP Publications
- ihp
- Child development
- Guilt
- Judgment (Ethics)
- Moral development
- Punishment