תנו לנו להוביל: מנהלי בתי ספר בחזית הרפורמות

Translated title of the contribution: Let us Lead! : School Principals at the Forefront of Reforms

    Research output: Book/ReportBookpeer-review

    Abstract

    הקדמה -- מבוא: "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" - רפורמות בעידן גלובלי של מדדים ותפוקות - אופק חדש - עוז לתמורה - מנהלים חינוך בעידן גלובלי של מדדים ותפוקות -- פרק 1: רפורמות ועוד רפורמות: הכניסה לרפורמה - חלוץ או מאסף? - חוסר בהירות - בבת אחת או בהדרגה? - גיוס הצוות - עקרונות פעולה לפרק 1 - הכניסה לרפורמה -- פרק 2: הרפורמה והאמת - זמינות המידע - רצוי ומצוי - התפתחות מקצועית - השעות הפרטניות - בקרה ודיווח - אמת, שקר ושקר לבן - עקרונות פעולה לפרק 2 - הרפורמה והאמת -- פרק 3: הלכה ומעשה: הילכו יחדיו? - השעות והשעון - השתלמויות ודיווחים - ההצטרפות לרפורמה - ניהול קונפליקטים - עקרונות פעולה לפרק 3 - הלכה ומעשה: הילכו יחדיו? -- פרק 4: התנגדויות - התנגדות נמשכת - התנגדות פעילה - מאבקי מנהיגותה - מניהול התנגדויות לתכנון השינוי - עקרונות פעולה לפרק 4 - התנגדויות -- פרק 5: עומס ועוד עומס, ללא תגמול הולם - ריבוי משימות - בקרה וחובת דיווח על כל צעד ושעל - תגמול לא הולם - שתי רפורמות תחת קורת גג אחת - עקרונות פעולה לפרק 5 - עומס ועוד עומס, ללא תגמול הולם -- פרק 6: מה איבדנו? - רוח ההתנדבות - יחסי האמון - שיקול הדעת - נוחות - עקרונות פעולה לפרק 6 - מה איבדנו? -- פרק 7: מה הרווחנו? - להגיע לכל תלמיד - תרבות ארגונית - זמינות ללמידה ארגונית -
    - עקרונות פעולה לפרק 7 - מה הרווחנו? -- פרק 8: מטאפורות לניהול - הובלת הצוות אל המטרה - ניהול אכפתי - חלוציות - ויסות הרמוני - הרשות המבצעת -- ניהול רב תחומי -- פרק 9: על האומץ לנהל -- פרק 10: תבונת העשייה - רפורמות מלמטה למעלה! - למידה צוותית מהצלחות - שלבי החקר של למידה מהצלחות - מפס הייצור לרפורמה רשתית - יתרונות הרשת -- אחרית דבר .
    Translated title of the contributionLet us Lead! : School Principals at the Forefront of Reforms
    Original languageHebrew
    Place of Publicationתל אביב
    Publisherהוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב
    Number of pages156
    ISBN (Print) 9789652744708
    StatePublished - 2015

    Cite this