Abstract
אחד מתחומי החשיבה בו ילדים עם לקות שמיעה מתקשים הינו תפיסת מושג הזמן, כאשר אחד ממרכיביו הוא תפיסה של התרחשות בסדר לוגי (רצף טמפורלי). המחקר בדק האם ילדים עם לקות שמיעה יתפסו רצף של זמן באופן שונה במגוון דרכי ייצוג. בעבודה זו לראשונה נעשה שימוש במציאות מדומה Virtual Reality) ) כדרך ייצוג חדשה, בכדי לבחון את השפעת התלת מימד בהשוואה לייצוג תמונתי, כתוב, דבור ומסומן, על תפיסת רצף הזמן בקרב 69 ילדים עם לקות שמיעה בגילאי 4-10. נמצא, שהייצוג הוירטואלי התלת מימדי והייצוג המסומן הביאו לתפיסת רצף זמן הגבוהה ביותר. התוצאות הנמוכות ביותר היו בייצוג הכתוב והתמונתי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 189-197 |
Number of pages | 9 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Deaf children
- Time perception
- Virtual reality