"תלת מימד" כדרך ייצוג יעילה בתפיסת רצף זמן בקרב ילדים עם לקות שמיעה

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    אחד מתחומי החשיבה בו ילדים עם לקות שמיעה מתקשים הינו תפיסת מושג הזמן, כאשר אחד ממרכיביו הוא תפיסה של התרחשות בסדר לוגי (רצף טמפורלי). המחקר בדק האם ילדים עם לקות שמיעה יתפסו רצף של זמן באופן שונה במגוון דרכי ייצוג. בעבודה זו לראשונה נעשה שימוש במציאות מדומה Virtual Reality) ) כדרך ייצוג חדשה, בכדי לבחון את השפעת התלת מימד בהשוואה לייצוג תמונתי, כתוב, דבור ומסומן, על תפיסת רצף הזמן בקרב 69 ילדים עם לקות שמיעה בגילאי 4-10. נמצא, שהייצוג הוירטואלי התלת מימדי והייצוג המסומן הביאו לתפיסת רצף זמן הגבוהה ביותר. התוצאות הנמוכות ביותר היו בייצוג הכתוב והתמונתי. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
    Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
    Pages189-197
    Number of pages9
    StatePublished - 2007

    IHP Publications

    • ihp
    • Deaf children
    • Time perception
    • Virtual reality

    Cite this