תוכניות לימודים במחשבת ישראל מיסודוד של דב פרל: ניתוח אידיאולוגי קוריקולרי

אריאל לוין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר זה נותחה תוכנית הלימודים להוראת מחשבת ישראל שהציע פרופ' דב פרל. ניתוח קוריקולרי זה נעשה לפי התבחינים הבאים: 1. רציונל, 2. מטרות, 3. מבנה התוכנית וחומר הלימודים, 4. ארגון ההוראה. הממצאים שעלו הראו כי קיימות הגדרות חבויות אשר מעידות על קווי דמיון בין גישתו של רפל לבין מבנה הדיסציפלינה של שוואב, וכם קוו דימיון למבנה האידיאולוגיות של לם. כמו כן נמצאו משקיעים לגישת מבנה הדעת. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)81-97
Number of pages17
Journalהגות
Volume12
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- Curricula
  • Jewish philosophy
  • Jewish philosophy -- Study and teaching
  • Rappel, Dov

Cite this