תוכן שיווקי סמוי כפלטפורמה שיווקית לקידום מוצרים ירוקים

מתי רחמים, מורן אביטל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה בוחן את מידת ההשפעה של התוכן השיווקי הסמוי על קידומם של מוצרים ירוקים.השנים האחרונות מאופיינות בהשקעת מאמצים מרובים בקרב אנשי שיווק למציאת פלטפורמות שיווק אפקטיביות בקרב קהלי היעד הרלוונטיים למותגים אותם הם מקדמים. רמת האפקטיביות של הפרסום המסורתי הולכת ופוחתת לאורך השנים האחרונות, ומכאן מציאת דרכים יצירתיות לקידום מותגים מהווה אתגר ממשי בעל השלכות כלכליות ארוכות טווח. אחת מהפלטפורמות המרכזיות שהשימוש בה הולך וגדל בשנים האחרונות הינה פרקטיקת התוכן השיווקי הסמוי (Product Placement). השקעה שיווקית בקידום מותגים באמצעות התוכן השיווקי הסמוי מאפשרת לשלב את המותג או מזהה מותג כחלק מתוך מדיית המונים באמצעים מגוונים, ובהתאמה להשפיע על קהלי המטרה מבלי שהם יזהו את הקידום השיווקי, וזאת בניגוד לקידום המסתייע באמצעי השיווק המסורתיים. המחקר מספק תובנות בהתייחס להשפעת השימוש בפרקטיקת התוכן השיווקי הסמוי על קידומם של מוצרים ירוקים וזאת בהשוואה למוצרים מסחריים. התוצאות המרכזיות של הניסוי מצביעות על כך כי תוכן שיווקי סמוי המקדם מותגים ירוקים אפקטיבי יותר מאשר תוכן שיווקי סמוי המקדם מוצרים מסחריים, וזאת לאורך השלבים העיקריים במשפך השיווקי, החל משלב חיפוש המידע של הצרכן וכלה בשלב פיתוח נאמנות והמלצה על המוצר. תרומתו המרכזית של המחקר הינה במיקוד מאמצי השיווק האפקטיביים בקידום מותגים לאורך מסע הצרכן, בעיקר לאור התחרות הקיימת בקרב החברות בעידן הנוכחי. בנוסף, המחקר פותח צוהר ליצירת תשתית שיווקית מיטבית לקידומם של מוצרים ירוקים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalתיאוריה ופרקטיקה בניהול
Volume5
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Advertising
  • Attitude (Psychology)
  • Consumer goods -- Environmental aspects
  • Consumers
  • Green products
  • Marketing
  • Publicity

Cite this