Abstract
החינוך הפנימייתי לילדים ולבני נוער הינו אמצעי מקובל לחיברות של החוסים בהם ולהשגת מטרות שונות. קליטתם והסתגלותם של מתבגרים בפנימיות חינוכיות מעסיקות הן את הגורמים החינוכיים-הטיפוליים העוסקים בהכוונת החניכים לקראת היציאה מהבית לפנימייה והן את הגורמים השונים בתוך הפנימייה המעורבים המפגש עם המתבגר. אחד הקשיים המרכזיים נעוץ ללא ספק בעצם עזיבת המסגרת המשפחתית ובמשמעות הפסיכולוגית שיש לפרדה ממערכת זו. תהליכים אלה מעוררים פעמים רבות קשיים הסתגלתויים שיש להם ביטויים רבים. המאמר בודק את התהליכים ההתפתחותיים-הפסיכולוגיים המרכזיים שהמתבגר עובר בתקופה זו בחייו, ואת השפעתם על השתלבותו בפנימייה ועל עולמו הפנימי (תקציר מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1-3 |
Number of pages | 3 |
Journal | אפשר: ביטאון לעובד החינוכי-סוציאלי |
Volume | 14 |
State | Published - 2005 |
IHP Publications
- ihp
- Adolescent psychology
- Boarding schools