Abstract
רס"ג מסיק את אי-גשמיותו של אלהים ואת אחדותו על סמך שיקולים פילוסופיים ועל סמך פסוקי התנ"ך. מסקנה זו מוליכה אותו לקביעה שעצמותו של אלהים אינה ניתנת להשגה ולתיאור. אלוהים הוא מעבר לכל הוויה, והאדם, שבסיס הכרתו הוא תפיסת החושים, אינו יכול אפוא להשיגו. אלהים, לפיכך, טראנסצנדנטי הן במובן האונטולוגי והן במובן האפיסטמולוגי. התפיסה הטראנסצנדנטית הביאה את רס"ג לדחיית ביטויים מגשימים המופיעים בתנ"ך על ידי הוצאתם מפשוטם או על ידי פירושם כמנותקים מאלהים. היא אף גרמה לרס"ג לשלול את מציאותם של תארים ממשיים באלהים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 19-31 |
Number of pages | 13 |
Journal | תעודה |
Volume | יד |
State | Published - 1998 |
IHP Publications
- ihp
- Anthropomorphism
- Creation
- God
- God -- Knowableness
- Parables
- Saʻadia ben Joseph -- 882-942
- Sefer Yezirah