Abstract
כמי שמלמדת ומלווה סטודנטים בתהליך כתיבת עבודת הגמר לתואר השני בטיפול באמצעות אומנות חזותית, אני נתקלת לעיתים בתסכול ובקושי לתרגם ולעבד את החוויה החזותית שעליה נשען טיפול מסוג זה למילים, ובמיוחד לכתוב על התהליך הטיפולי. לצורך כך נדרש אמצעי מתווך שיסייע לסטודנטים לתרגם ולעבד את החוויה הטיפולית הלא מילולית לכתיבת חקר המקרה בעבודת הגמר של התואר השני. המאמר אמנם מדגים טכניקה לכתיבת עבודת גמר בהכשרת מטפלים באמנות חזותית, אולם יתאים גם למטפלים באומנויות ולפסיכותרפיסטים המעוניינים לכתוב מאמר המתמקד בתיאור מקרה. המאמר מציג טכניקה של קשב רפלקסיבי המבוססת על הגישה הפנומנולוגית. בטכניקה זו הסטודנטים מתבקשים להניח לכל ידע מוקדם על המטופל ועל התהליך הטיפולי ולהתמקד בכתיבה אסוציאטיבית על המפגש הטיפולי. כתיבה מסוג זה חושפת בפניהם ידע על המפגש, שאליו לא שמו לב באופן מודע, ומתוך כך עוזרת להם לחלץ נושא לכתיבה. תהליך זה מאפשר לחוויה פנים-נפשית, חזותית ובלתי אמצעית לקבל מובנות ומסגרת ולהפוך לסיפור טיפול תקשורתי: כעבודת גמר לתואר השני לטיפול באמצעות אומנות חזותית (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 100-109 |
Number of pages | 10 |
Journal | בין המילים |
Volume | 18 |
State | Published - 2021 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Attention
- Case studies
- Critical thinking
- Free association (Psychology)
- Phenomenology
- Therapist and patient
- Writing -- Psychological aspects