'שמו של ספר ויקרא: זיהוי מוקד רעיוני חדש בספר המאפשר הוראה איכותית לטקסט מרוחק

Translated title of the contribution: The ‘name' of the book of Vayikra: identifying a new central concept allowing better quality teaching of a distanced text

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

תפיסתו של ספר ויקרא כ"ספר הקרבנות", בנוסף לתפיסה שהקרבנות עתידים להתבטל, מובילה לקושי בהוראתו מאחר שהתלמידים בגילאים השונים, מרגישים ריחוק אינטלקטואלי ורגשי מן הספר. בחלקו הראשון של המאמר, מוכחות הטעויות שבתפיסות אלה, הן באמצעות בירור מעמיק של דעת קדמונינו בסוגיית עתיד הקרבנות והן באמצעות בירור המוקד האמיתי של הספר, שאינו "קרבנות" דווקא. בחלקו השני של המאמר, מוצעת דרך הוראה חלופית כפי שנוסתה במסגרות אקדמיות ואחרות. דרך זו, יסודה הוא חשיפה להיבט הפנימי של הספר והפיכת מוקד ההוראה מטכני לרגשי. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionThe ‘name' of the book of Vayikra: identifying a new central concept allowing better quality teaching of a distanced text
Original languageHebrew
Pages (from-to)47-58
Journalהגיגי גבעה: שנתון המכללה הדתית לחינוך גבעת ושינגטון
Volume14
StatePublished - 2011

Cite this