Abstract
תפיסתו של ספר ויקרא כ"ספר הקרבנות", בנוסף לתפיסה שהקרבנות עתידים להתבטל, מובילה לקושי בהוראתו מאחר שהתלמידים בגילאים השונים, מרגישים ריחוק אינטלקטואלי ורגשי מן הספר. בחלקו הראשון של המאמר, מוכחות הטעויות שבתפיסות אלה, הן באמצעות בירור מעמיק של דעת קדמונינו בסוגיית עתיד הקרבנות והן באמצעות בירור המוקד האמיתי של הספר, שאינו "קרבנות" דווקא. בחלקו השני של המאמר, מוצעת דרך הוראה חלופית כפי שנוסתה במסגרות אקדמיות ואחרות. דרך זו, יסודה הוא חשיפה להיבט הפנימי של הספר והפיכת מוקד ההוראה מטכני לרגשי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 47-78 |
Number of pages | 32 |
Journal | הגיגי גבעה: שנתון המכללה הדתית לחינוך גבעת ושינגטון |
Volume | י"ד |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Bible -- Leviticus
- Bible -- Study and teaching
- Purity, ritual (Jewish law)
- Sacrifice -- Judaism
- Temple of Jerusalem (Jerusalem, Israel)