Abstract
נמל יפו, ששימש כשער הראשי של ארץ ישראל במשך תקופה ארוכה, התקשה לעמוד בנפח התנועה שעבר בו בשלהי התקופה העות'מאנית. על רקע צמיחתה המהיהרה של יפו והגידול בפעילות הכלכלית בלט הצורך להכשיר את נמל יפו כאתר הכניסה והיציאה העיקרי לארץ וממנה. מאז כינון הממשל הבריטי ועד אמצע שנות השלושים הוקמו שורה של ועדות לפיתוח נמל יפו שכללו נציגים ערבים ויהודים מיפו ותל אביב. המאמר זורע אור על ההתנהלות המשותפת של יפו ותל אביב בפיתוח הנמל היפואי ובוחן את השלכותיה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 85-94 |
Number of pages | 10 |
Journal | אריאל |
Volume | 217 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Eretz Israel -- History -- 1917-1948, British Mandate period
- Jaffa (Tel Aviv-Yafo, Israel) -- History
- Railroad stations