שיח בין־דתי: גישה חינוכית ומוסרית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

האתיקה של השיח הבין־דתי משמעה בחינה של המשמעויות המוסריות של השיח הבין־דתי במובניו השונים. במובנו המגביל – הוא קובע את כללי השיחה והמפגש הבין־דתי. במובנו המחולֵל בכוחה של המוטיבציה המוסרית לעורר למפגש ולדיאלוג בין־דתי. שכן הוא מעורר לחשיבה מוסרית ומעודד צניעות וכבוד לאחר. שיתופם של תלמידים ותלמידות בדיאלוג בין־דתי יכול להוות תשתית מוסרית לעולם החינוך. שותפות לדיאלוג בין־דתי משמעה הכנסה של היבטים מוסריים לתוך תהליכי הלמידה ויצירה של תהליכים חינוכיים ערכיים מתוך כבוד לאחר ולאחרים; הרחבה של אופקי הלמידה והאחריות ויצירת שיח פרשני הולך ומתרחב מתוך המפגש האנושי של בני ובנות מסורות שונות. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)24-27
Number of pages4
Journalלקסי קיי
Volume21
StatePublished - 2024

IHP Publications

  • ihp
  • Religion
  • Education
  • Other (Philosophy)
  • Religious education
  • Ethics
  • Dialogue
  • Faith
  • Multiculturalism
  • Discourse analysis
  • Monotheism
  • Violence
  • Education -- Israel -- Administration

Cite this