Abstract
אחד המודלים החשובים לארגון בתי-הספר, לשינוי דפוסי ההוראה והחינוך ולשפורם, הוא המודל של רשתות בתי-ספר. רשת של בתי-ספר היא קבוצה של אנשי חינוך מבתי-ספר שונים המתכנסים יחדיו על מנת לקדם את העשייה החינוכית בבית-הספר, לחלוק מומחיות מקצועית עם עמיתים או לרכוש אותה מהם, ולחפש פתרונות לבעיה משותפת לכולם, בעיה שבית-ספר יחיד אינו יכול להתמודד עמה לבדו. אמנם יש יתרונות חברתיים, פסיכולוגיים, כלכליים ופוליטיים לרשת, אך יש גם קשיים הנובעים מרתיעה מן החדשנות שבעבודת הרשת ומתחרותיות. מאמר סקירה זה בוחן את הרקע להתפתחותן של רשתות, את התפקידים השונים בהן, את מאפייניהן, את היתרונות הטמונים בעבודתן ואת הקשיים שבהם הן נתקלות. בנוסף לזאת, המאמר מציג שתי רשתות מרחבי העולם ומסיים בהצעת נושאים למחקרים נוספים בנושא רשתות למידה. בחינת תיאוריות הידע שעליהן מושתתות הפעילויות של רשתות הלמידה יכולה להאיר כיוונים שונים להרחבת הפוטנציאל של מבנה הרשתות בעתיד
Translated title of the contribution | School Networks:: From Idea to Practice |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 237-260 |
Number of pages | 24 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 33 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- רשתות חינוך
- בתי ספר
- Schools
- שיתוף פעולה
- Cooperativeness
- מורים
- Teachers
- למידה
- Learning