רקש"ה בכיתה (מודל רגשי, קוגניטיבי, שיקומי והתנהגותי) - טיפול קבוצתי-כיתתי באמצעות אמנויות בבית ספר לחינוך מיוחד: המבנה הארגוני, תכנים ותהליכים מרכזיים

מרים עופר-ירום, דבורה קורט, עדינה שמיר

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

פרק זה, מתבסס על מחקר שנערך באוניברסיטת בר-אילן (עופר-ירום, 2014), מנתח ומתאר מודל עבודה חדשני, בו משולב הצוות החינוכי של הכתה (מחנכות וסייעות) בתהליך טיפול כיתתי-קבוצתי באמצעות אמנויות. הפרק מתאר את ההכנות הנדרשות לקראת התהליך הקבוצתי והמבנה הייחודי למודל, ומפרט את התכנים המרכזיים בהם עוסקים בקבוצה טיפולית מעיין זו, ואת התהליכים המלווים אותה. בנוסף, בפרק מודגשת חשיבותה של העבודה הקבוצתית-כיתתית בטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך, המשלבת את הצוות החינוכי בתהליך הטיפולי, בהתייחס לארבע גישות טיפולית: רגשית, קוגנטיבית, שיקומית והתנהגותית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationכשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל (קובץ בעריכת שרון שניר ודפנה רגב)
Place of Publicationחיפה
Publisherמרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה
Pages325-358
Number of pages34
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • Affiliation (Psychology)
  • Art therapy
  • Arts -- Therapeutic use
  • Children with disabilities
  • Creative ability
  • Emotions
  • Group psychotherapy
  • Relaxation
  • Schools
  • Special education

Cite this