Abstract
פרק זה, מתבסס על מחקר שנערך באוניברסיטת בר-אילן (עופר-ירום, 2014), מנתח ומתאר מודל עבודה חדשני, בו משולב הצוות החינוכי של הכתה (מחנכות וסייעות) בתהליך טיפול כיתתי-קבוצתי באמצעות אמנויות. הפרק מתאר את ההכנות הנדרשות לקראת התהליך הקבוצתי והמבנה הייחודי למודל, ומפרט את התכנים המרכזיים בהם עוסקים בקבוצה טיפולית מעיין זו, ואת התהליכים המלווים אותה. בנוסף, בפרק מודגשת חשיבותה של העבודה הקבוצתית-כיתתית בטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך, המשלבת את הצוות החינוכי בתהליך הטיפולי, בהתייחס לארבע גישות טיפולית: רגשית, קוגנטיבית, שיקומית והתנהגותית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל (קובץ בעריכת שרון שניר ודפנה רגב) |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | מרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה |
Pages | 325-358 |
Number of pages | 34 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Ability
- Affiliation (Psychology)
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Children with disabilities
- Creative ability
- Emotions
- Group psychotherapy
- Relaxation
- Schools
- Special education