Abstract
על מנת להרחיב את הדיון בנושא הכשרת עובדים חינוכיים-טיפוליים החליטו עורכי הספר לזמן לרב-שיח קבוצת מומחים אשר עוסקים בנושא הכשרה בשירותים למיניהם המיועדים לנוער בסיכון. בתאריך כא באדר תשע"ג, 3 במרס 2013, התקיים רב-שיח זה בחסות המכון לחינוך ולמחקר קהילתי בבית הספר לחינוך שבאוניברסיטת בר-אילן. הדיון המרתק עסק בהיבטים רבים וחשובים של הנושא. מפאת קוצר היריעה החלטנו להתמקד בסוגיה מרכזית אחת שנדונה ברב-שיח: הקשר בין מתכונת ההכשרה לבין גיבוש הזהות המקצועית של העובדים. מהי ליבת תכניות ההכשרה? ומהי תכנית ההכשרה המיטבית? אף שברב-שיח נדונו ההבדלים בין הכשרה טרום תפקידית (pre-service training) לבין הכשרה תוך כדי עבודה (on the job training), בפרק זה יש ביטוי חלקי בלבד להכשרה תוך כדי עבודה; עיקר הדיון בו עוסק בהכשרות האקדמיות ארוכות הטווח. ראשיתן של הכשרות אלו הייתה במכללת בית ברל עוד השנות השמונים של המאה הקודמת, ובשני העשורים האחרונים הן החלו להילמד בכמה מכללות נוספות. ברב השיח השתתפו: יורם ביטון, שמואל דוקוב, יוסי זגורי, יורם לוין, פרופ' רויטל סלע-שיוביץ, גבי קונפינו, ד"ר אילן שמש, ועו"ד אפרת שפרוט. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל, כרך ב': קולם של בני הנוער וסוגיות מעולמם של עובדים בשדה החינוכי-טיפולי (קובץ בעריכת עמנואל גרופר ושלמה רומי) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת מכון מופ"ת |
Pages | 351-371 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9789655300925 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Boarding schools
- Compensatory education
- Occupational training
- Personality and occupation
- Social work with youth