קשיים במיומנויות קריאה וכתיבה והפרעת קשב וריכוז בקרב אסירים בישראל: מחקר חלוץ

תומר עינת, עמלה עינת

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתמקד בבדיקת שכיחותן של מיומנויות קריאה וכתיבה והפרעת קשב וריכוז בקרב מדגם של 88 אסירים ישראלים-יהודים, דוברי עברית כשפת אם וחניכי חינוך חובה. כמו כן עוסק המאמר בחקר יחסי הגומלין בין קשיים במיומנויות קריאה וכתיבה ו/או הפרעת קשב וריכוז לבין רמת ההשכלה הפורמלית וגיל תחילת עבריינות. ממצאי המחקר מצביעים על שכיחות גבוהה של קשיים במיומנויות קריאה וכתיבה ושל הפרעת קשב וריכוז בקרב אוכלוסיית המדגם בהשוואה לשכיחותם בקרב האוכלוסייה הכללית, ועל קשר מתאמי מובהק בין קשיים במיומנויות קריאה וכתיבה, רמת השכלה פורמלית נמוכה ותחילת עבריינות בגיל צעיר. נראה שבעלי קשיים במיומנויות הקריאה והכתיבה שנשרו מבית ספר בגיל צעיר כתוצאה מקשיים אלו, הם בעלי סבירות גבוהה יותר לפנות להתנהגות עבריינית בגיל צעיר בהשוואה למי שלא נשר מבית ספר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)247-266
Number of pages20
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volume28
Issue number2-3
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Attention-deficit hyperactivity disorder
  • Crime
  • Dropouts
  • Education
  • Language acquisition
  • Prisoners

Cite this