קריאת ספר לילד, התבוננות באלבום תמונות ורמת אוריינות הבית: השוואה בין קבוצות מיצב שונות

עפרה קורת, אורה סגל, יעל לנדאו

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרות המחקר המוצג במאמר: (א) להשוות בין רמת תיווך האם לילד בפעילות קריאת ספר לבין התיווך בהתבוננות באלבום תמונות; (ב) להשוות בין רמת התיווך בשתי פעילויות אלה בקבוצות מיצב חברתי-כלכלי שונה (גבוה לעומת נמוך); (ג) להשוות בין רמת אוריינות הבית בשתי קבוצות מיצב אלה; (ד) לבחון את מערכת הקשרים בין משתנים אלה מעבר למיצב ובתוך כל קבוצת מיצב בנפרד. בקרב האימהות מהמיצב הגבוה נמצא קשר בין רמת התיווך לילד בשתי הפעילויות, ואילו במיצב הנמוך לא נמצא קשר דומה. בנוסף, רמת אוריינות הבית ורמת תיווך האם במיצב הגבוה בשתי הפעילויות נמצאו ברמה גבוהה מהרמה שנמצאה במיצב הנמוך. מניתוחי רגרסיות שביצענו עבור כל המדגם יחד נמצא כי רמת המיצב של המשפחה תרמה להסבר תיווך האם בכל אחת מהפעילויות יותר מתרומה של רמת אוריינות הבית. הדיון עוסק בחשיבות ההקשר החברתי-הכלכלי של המשפחה בהבניית רמת התיווך של הורים לילדם בגיל הצעיר בפעילויות שונות
Original languageHebrew
Pages (from-to)127-157
Number of pages31
Journalאוריינות ושפה
Volume1
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Literacy
  • Mediated learning experience
  • Mother and child
  • Parent and infant
  • Picture books for children
  • Social stratification
  • Storytelling

Cite this