Abstract
מאמר זה עוסק בהיבטים לשוניים של דבקיות הרכב (סטיקרים), הקשורים באופיין השכנועי והרטורי. הקורפוס מורכב מכ- 380 דבקיות בנושאים שונים שנאספו בשנים 1999-2000. במאמר נדונים שלושה היבטים הרלוונטיים לדיון בכוחן השכנועי-הרטורי של דבקיות הרכב: א. המערכת המורכבת של יחסי מוען-נמען המאפיינת את הטקסטים הללו; ב. רמת הישירות של המסר והרכיבים הלשוניים הקובעים את הרמה הזו או משנים אותה: צורות הציווי והעתיד, שם הפועל וצורת בינוני רבים, פנייה בגוף שני, גוף ראשון יחיד או רבים, השימוש בביטויים מכלילים, והשימוש במבנים לוגיים כאמצעי שכנוע, דו-משמעות ורימוז בין-טקסטואלי כרכיבים המעמעמים את המסר; ג. המאמר מציע ניתוח בין-טקסטואלי המצביע על האופן שבו אזכור של טקסטים קודמים יוצר רבדים נוספים של משמעות ומעלה השתמעויות, שאולי אינן יכולות להיות מושגות בדרכים אחרות
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 59-80 |
Number of pages | 22 |
Journal | סקריפט: אורינות - חקר עיון ומעש |
Volume | 5-6 |
State | Published - 2002 |
IHP Publications
- ihp
- Intertextuality
- Persuasion (Psychology)
- Rhetoric
- Stickers