קווי התפתחות קוריקולקיים במחשבת ישראל בחנוך הממלכתי-דתי בין השנים תש"ל-תשס"ב (1970-2002)

אריאל לוין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתמודד באמצעות ניתוח טקסטואלי עם הפער העצום בין החשיבות של לימוד מחשבת ישראל, שביכולתו לעצב את אישיות התלמיד ולפתח אצלו השקפת עולם, להקנות מיומנויות חשיבה עצמית וביקורתית וכלים להתמודדות אמונית בזמן אירועי משבר, לבין דלות היבול הקוריקולרי בתחום. באמצעות ניתוח תכניות לימודים במחשבת ישראל במגזר הממ"ד בין השנים תש"ל-תשס"ב נבחנת עוצמת הזיקה בין ספרי הלימוד שניכתבו לבין הידע בתחום תכנון ופיתוח תכניות לימודים, הידוע בישראל מאז שנות השבעים של המאה העשרים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)192-222
Number of pages31
Journalדפים
Volume64
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Jewish philosophy -- Study and teaching
  • Jewish religious education -- Israel

Cite this