Abstract
מה הן אמונותיהם החינוכיות של מורים בבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים, בנוגע למימד הקדושה המלווה את הפעילות החינוכית בחטיבת הביניים סביב שני ימי זיכרון לאומיים: יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון ליצחק רבין? שאלה זו ניצבת במרכז המחקר. ימי הזיכרון שקבעה מדינת ישראל בלוח השנה מאופיינים ברמה ניכרת של קדושה שמקורה אזרחי. הקדושה האזרחית, בדומה לדתית, משקפת יחס מיוחד, מכבד, מנשא ומרומם כלפי ערכים, נורמות ומעשים שהחברה מייחסת להם סטאטוס מיוחד, והיא מאופיינת במידה מועטה של ביקורתיות כלפי אותם ערכים וסמלים וייצוגם. המחקר המתואר במאמר נמצא בשלבי ניתוח הממצאים, המאמר יציג את תיאור המחקר, את השיטה שבה בוצע ויציג רמזי תוצאות האפשריים לדיווח בשלב מוקדם שה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 225-228 |
Number of pages | 4 |
Journal | דרך אפרתה |
Volume | 13 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Israel
- Jewish religious education -- Israel
- Junior high schools
- Memorial Day