Abstract
מטרת המאמר היא לגבש מתוך כתביה של נחמה ליבוביץ את תפיסתה בנושא המילה המנחה בתנ"ך. בחלק הראשון של המאמר מוצגים שלושה קטעים שבהם הציגה נחמה את עיקרי תפיסתה בנושא, ומובא הרקע התיאורטי להערכת המילה המנחה כרכיב משמעותי בהבנת התנ"ך. בחלקו השני של המאמר נבחנות עשרים וחמש דוגמאות, המוצגות בסדר ענייני תוך חלוקה לשלוש קבוצות על פי האופן שבו המילים המנחות מופיעות במקרא: 'המילה מהמנחה התדירה' 'הנדירה' ו'המורכבת'. המאמר נחתם בפירוט המסקנות, ובסופן נטען כי נחמה לא חידשה את המושג 'מילה מנחה' ואף לא את רוב הדוגמאות, ובכל זאת היא השכילה להשתמש במילה המנחה כאמצעי חשוב להגשמת דרך הלימוד שלה בתנ"ך.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 101-124 |
Number of pages | 24 |
Journal | מגדים: בטאון לעניני מקרא |
Volume | נז |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Bible -- Study and teaching
- Bible as literature
- Fiction -- Technique