"פרד עיוור בעין ימין": חינוך לאתינות במידע

יוסף סולומון

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    מומחי מידע וידע בישראל מוכשרים באופן מקיף במיומנויות חיפוש מכוון ומובנה אחר מידע, על פי לוגיקה סדורה, ברם מתכונת הכשרה זו דוחקת לקרן זווית היבט חשוב ומרכזי בהתנהגות איתור המידע של האדם: גילוי מקרי ובלתי צפוי של מידע בעל ערך, דהיינו אתינות, סרנדיפיטי (Serendipity). במאמר זה מוצג המושג "אתינות" בהקשר של מידע, והטענה המרכזית בו היא כי היעדר התייחסות מקיפה וישירה לאתינות בתכניות הלימודים להכשרת מידענים בישראל, הוא חוסר משמעותי בעל השפעות נמשכות על אופן מילוי תפקידיהם לאחר סיום הלימודים העיוניים, שמוצע לתקנו ולהשלימו בהקדם. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)78-86
    Number of pages9
    Journalבמעגלי חינוך: מחקר, עיון ויצירה
    Volume7
    StatePublished - 2017

    IHP Publications

    • ihp
    • Information behavior
    • Information retrieval
    • Information scientists

    Cite this