Abstract
מומחי מידע וידע בישראל מוכשרים באופן מקיף במיומנויות חיפוש מכוון ומובנה אחר מידע, על פי לוגיקה סדורה, ברם מתכונת הכשרה זו דוחקת לקרן זווית היבט חשוב ומרכזי בהתנהגות איתור המידע של האדם: גילוי מקרי ובלתי צפוי של מידע בעל ערך, דהיינו אתינות, סרנדיפיטי (Serendipity). במאמר זה מוצג המושג "אתינות" בהקשר של מידע, והטענה המרכזית בו היא כי היעדר התייחסות מקיפה וישירה לאתינות בתכניות הלימודים להכשרת מידענים בישראל, הוא חוסר משמעותי בעל השפעות נמשכות על אופן מילוי תפקידיהם לאחר סיום הלימודים העיוניים, שמוצע לתקנו ולהשלימו בהקדם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 78-86 |
Number of pages | 9 |
Journal | במעגלי חינוך: מחקר, עיון ויצירה |
Volume | 7 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Information behavior
- Information retrieval
- Information scientists