"פרד עיוור בעין ימין": חינוך לאתינות במידע

יוסף סולומון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מומחי מידע וידע בישראל מוכשרים באופן מקיף במיומנויות חיפוש מכוון ומובנה אחר מידע, על פי לוגיקה סדורה, ברם מתכונת הכשרה זו דוחקת לקרן זווית היבט חשוב ומרכזי בהתנהגות איתור המידע של האדם: גילוי מקרי ובלתי צפוי של מידע בעל ערך, דהיינו אתינות, סרנדיפיטי (Serendipity). במאמר זה מוצג המושג "אתינות" בהקשר של מידע, והטענה המרכזית בו היא כי היעדר התייחסות מקיפה וישירה לאתינות בתכניות הלימודים להכשרת מידענים בישראל, הוא חוסר משמעותי בעל השפעות נמשכות על אופן מילוי תפקידיהם לאחר סיום הלימודים העיוניים, שמוצע לתקנו ולהשלימו בהקדם. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)78-86
Number of pages9
Journalבמעגלי חינוך: מחקר, עיון ויצירה
Volume7
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • אחזור מידע
  • Information retrieval
  • התנהגות אתור מידע
  • Information behavior
  • מידענים
  • Information scientists

Cite this