פניית תלמידים לעזרת יועצים חינוכיים בבית הספר בעקבות אלימות ופגיעה במשפחה

Translated title of the contribution: Student's Willingness to Seek Help from School Counselors when Coping with Parental Maltreatment

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

אלימות במשפחה של הורים כלפי ילדים ופגיעה בהם היא תופעה חמורה ובעלת השלכות שליליות קצרות וארוכות טווח כאחת. טיפול בילדים שהם קורבנות לאלימות במשפחה מהווה נדבך חשוב בכל מדיניות רווחה. עם זאת, רבים מבין הילדים הללו אינם פונים לעזרה, הם אינם מוכרים לרשויות הרווחה ואינם זוכים לטיפול או לעזרה. המחקר הנוכחי התמקד בנכונות תלמידים לפנות לעזרת יועצים חינוכיים בבית הספר, ולזהות גורמים המקדמים פנייה לעזרתם במקרים אלו. במחקר השתתפו 859 תלמידים (44% בנים, 56% בנות) המהווים מדגם של תלמידים בכיתות ו'-י"ב. מממצאי המחקר עולה כי כמחצית מהתלמידים היו קורבן לפגיעה במשפחה לא פנו לעזרה כלל. עבור אלו שפנו לעזרה, החברים בבית הספר הם גורם העזרה המשמעותי ביותר, ורק כ-15% מהתלמידים פונים לעזרת הצוות החינוכי של בית הספר. היועצות החינוכיות מהוות מקור העזרה החשוב ביותר מבין חברי הצוות. מבין כלל המשתנים עולה כי יצירת קשר משמעותי עם התלמידים מקדם באופן ניכר את נכונות התלמידים לפנות לעזרת היועצים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionStudent's Willingness to Seek Help from School Counselors when Coping with Parental Maltreatment
Original languageHebrew
Pages (from-to)137-154
Number of pages18
Journalמכלול
Volume34
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Educational counseling
  • Family violence
  • School children

Cite this