Abstract
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לפתח ולבחון מודל לפיתוח אוריינות
סביבתית בקרב תלמידים. במחקר שולבו שתי ההשקפות השונות
של החינוך הסביבתי: זאת הרואה חשיבות רבה בקידום יכולות
קוגניטיביות מסדר גבוה, וזאת הרואה בהיבט ההתנהגותי את
המטרה של החינוך הסביבתי. מרכיב חשוב במודל שיתואר הוא
פיתוח מודעות מטה-קוגניטיבית כחלק אינטגרלי של החינוך
הסביבתי. המונח מודעות מטה-קוגניטיבית מציין את היכולת
של הפרט להבין, לבקר ולווסת את תהליכי החשיבה של עצמו
בהיבטים שונים הכוללים: תכנון, בקרה, התמודדות עם שגיאות
וכן הערכה )1994, Dennison and Schraw( )לסקירה בעברית
על המושג מטה-קוגניציה ראו בן-דויד, 2009.
סביבתית בקרב תלמידים. במחקר שולבו שתי ההשקפות השונות
של החינוך הסביבתי: זאת הרואה חשיבות רבה בקידום יכולות
קוגניטיביות מסדר גבוה, וזאת הרואה בהיבט ההתנהגותי את
המטרה של החינוך הסביבתי. מרכיב חשוב במודל שיתואר הוא
פיתוח מודעות מטה-קוגניטיבית כחלק אינטגרלי של החינוך
הסביבתי. המונח מודעות מטה-קוגניטיבית מציין את היכולת
של הפרט להבין, לבקר ולווסת את תהליכי החשיבה של עצמו
בהיבטים שונים הכוללים: תכנון, בקרה, התמודדות עם שגיאות
וכן הערכה )1994, Dennison and Schraw( )לסקירה בעברית
על המושג מטה-קוגניציה ראו בן-דויד, 2009.
Translated title of the contribution | The development of environmental literacy by peer collaboration. |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 27-36 |
Number of pages | 10 |
Journal | קריאת ביניים |
Issue number | 26-27 |
State | Published - 2016 |