Abstract
הקרבה התמטית בין שני השירים "אל גבעת הגוויות בשלג" ו"הקבר ביער" ובמידה מסוימת גם העיצוב החזותי שלהם מזמנים קריאה סימולטנית; שתי היצירות, הכמו-דוקומנטריות, נפתחות בהולכת הקרבנות אל השדה המושלג, ממשיכות במיקוד המבט אל הקרבן הבודד, הוא האב, תיאור הרצח כמהלך טקסי מושהה של 'הכנת' הנרצח: הפשטתו, השפלתו והריגתו, ושתיהן מסיימות בזימונה המאוחר של דמות חיצונית לאירוע אל מקום הרצח לשם 'תיקונה' של העוולה הנפשעת. החזרה על התפקודים העלילתיים, דהיינו על הפונקציות הספרותיות שבתבנית העומק העלילתית בשתי היצירות, מצביעה על אותה טרדה נפשית שלא מניחה לנפשו של כותב הספר לאורך כל כתיבת שירי 'רחובות הנהר'. המאמר מתמקד במוטיב העדות והעדים בשירים אלה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | רחובות הנהר לאורי צבי גרינברג: מחקרים ותעודות (קובץ בעריכת אבידב ליפסקר ותמר וולף-מונזון) |
Place of Publication | רמת גן |
Publisher | אוניברסיטת בר אילן |
Pages | 135-158 |
Number of pages | 24 |
ISBN (Print) | 9652263141 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Greenberg, Uri Zvi -- 1896-1981