פדגוגיה של "קהילה כהלכה" - זהות דתית של גן ממלכתי דתי בגרעין תורני: זהות דתית של גן ממלכתי-דתי בגרעין תורני

אורנה שניידר, דבורה קורט

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    המאמר מצביע על תהליכים סוציולוגיים-חינוכיים בגן הילדים בפרט ובמערכת החינוך הדתית בכלל. חברי הגרעין התורני הדוגלים בחינוך תורני חסר פשרות, נאבקו להנכיח בגן את קדושת עולם ה"קודש" תוך דחיקת עולם ה"חול". מציאות חברתית זו מלמדת על חוזקה של מערכת חינוך פלורליסטית המאפשרת לקהילה מקומית להפוך את גן הילדים לסוכן תרבות בעל מאפיינים קהילתיים מקומיים. ממבט אחר היא מצביעה על חולשתה של מערכת חינוך שאינה מצליחה להשליט את כוחה בהבניית זהותו הדתית של גן הילדים. ממצאי המחקר מלמדים על מאמצי הגרעין התורנית להקים גדרות תורניים במרחבי הגן. הקהילה ממנה ועדת חינוך המכפיפה את הגננת תחת חסותה והופכת אותה לשמש שומרת הסף של עולם ההלכה וגבולותיו עד לדחיקתו של ה"אחר". (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)3-36
    Number of pages34
    Journalמים מדליו
    Volume27
    StatePublished - 2016

    IHP Publications

    • ihp
    • ציונות דתית
    • Religious Zionism
    • חינוך דתי
    • Religious education
    • גרעינים תורניים
    • גן ילדים
    • Kindergarten
    • חינוך ממלכתי דתי
    • Jewish religious education -- Israel
    • חרדים לאומיים
    • Ultra-Orthodox Jews -- Israel
    • הורים וגננות
    • Parent-teacher relationships
    • Preschool teachers
    • קהילה
    • Communities

    RAMBI Publications

    • RAMBI Publications
    • Preschool children -- Israel -- Psychological aspects
    • Education, Preschool -- Israel
    • Religious Zionists -- Israel -- Attitudes
    • Jewish religious education -- Israel

    Cite this