"עת לעשות" - נוסח חדש: הרהורים על החינוך המשלב כאתוס חינוכי יהודי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מבקש להציג את החינוך הדיאלוגי כחזון לזרם החינוך המשלב – לבית ספר שבו לומדים יחד דתיים, חילוניים ומסורתיים. המאמר מתמודד עם האתגר של "חוק החינוך המשלב" תוך שהוא בוחן מודלים שונים של חינוך משלב: 1. המודל הקהלתי המסורתי של "קו התפר". 2. מודל הזרם הממלכתי החדש. 3. "הגשר" – מודל ייעודי שנועד לגשר בין שני ציבורים. בהמשך, המאמר מציע את המודל הדיאלוגי כאתוס חינוכי מעמיק, הנותן משמעות לאתגר של החינוך המשלב, מעבר להקשרים החברתיים. בכך, מבקש אתוס זה להציג נוסח חדש לפרוגרמה "עת לעשות" שהוצעה לפני תשעים שנה על ידי פרנץ רוזנצווייג. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)291-298
Number of pages8
Journalהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
Volume33
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • Cultural pluralism
  • Dialogue
  • Education
  • Israel -- Social conditions
  • Jews -- Education
  • Orthodox Jews -- Relations -- Nontraditional Jews
  • Schools
  • Teachers

Cite this