עמדות של סטודנטים דתיים וחילוניים כלפי שילוב התלמיד בעל הצרכים המיוחדים בחינוך הרגיל

חפציבה בתיה ליפשיץ, רבקה גלובמן

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    המאמר עוסק בעמדות של סטודנטים להכשרת מורים, דתיים וחילוניים, כלפי שילוב התלמיד בעל הצרכים המיוחדים בחינוך הרגיל לאור מדיניות השילוב של משרד החינוך. נמצא כי ההכשרה להתמודדות עם סוגים שונים של חריגויות אינה מספקת, במיוחד לגבי חריגויות בדרגה הקשה ביותר. השוואה בין סטודנטים במכללה בחינוך הממלכתי דתי לבין סטודנטים במכללה בחינוך הממלכתי העלתה כי הדתיים מגלים נכונות רבה יותר לשילוב ותחושת מסוגלות רבה יותר להתמודדות ברוב סוגי החריגות והדרגות.
    Original languageHebrew
    Title of host publicationחינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים
    Place of Publicationאוניברסיטת תל אביב
    Publisherהוצאת רמות
    Pages253-273
    Number of pages21
    ISBN (Print)9652743411
    StatePublished - 2002

    IHP Publications

    • ihp
    • Attitude (Psychology)
    • Mainstreaming in education
    • Orthodox Jews
    • People with disabilities -- Religious aspects -- Judaism
    • Secularism
    • Student teachers
    • Teachers
    • בעלי צרכים מיוחדים ביהדות
    • דתיים
    • חילוניות
    • מורים
    • עמדות
    • פרחי הוראה
    • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים

    RAMBI Publications

    • RAMBI Publications
    • Special education -- Israel
    • Teachers -- Israel
    • Orthodox Judaism -- Israel -- Relations -- Nontraditional Jews

    Cite this