Abstract
המאמר מציג מחקר שמטרתו הייתה לבדוק האם קיימים הבדלים בעמדות כלפי שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ובתפיסת המסוגלות בקרב מתכשרים להוראה ולחינוך לפי מסלולי הכשרה: חינוך פורמלי, חינוך בלתי פורמלי וקידום טיפוח נוער, ועל פי מוסדות ההכשרה, אוניברסיטה אל מול מכללה. במחקר השתתפו 412 מתכשרים להוראה ולחינוך בשלושה מסלולי הכשרה ובמוסדות הכשרה שונים. ייחודו של המחקר הינו בבדיקת הנושא בקרב פרחי הוראה במסלול הפורמאלי והבלתי פומאלי, שהמחקר אודותם מועט, ואשר ממצאיו יכולים לסייע בעריכת שינויים רצויים בתוכניות ההכשרה, כדי לקדם את כישוריהם של המתכשרים ללמד או להדריך ביעילות במסגרות שילוב.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 15-34 |
Number of pages | 20 |
Journal | סחיש - סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב |
Volume | 24 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Compensatory education
- Education -- Israel -- Administration
- Mainstreaming in education
- Occupational training
- Self-efficacy
- Social work with youth
- Student teachers
- Teachers
- Teachers -- Training of
- Universities and colleges