עמדות כלפי שילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים ותפיסת מסוגלות עצמית בקרב מתכשרים להוראה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במכללות ובאוניברסיטאות

שלמה רומי, יונה לייזר, רונית מוסלר

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    המאמר מציג מחקר שמטרתו הייתה לבדוק האם קיימים הבדלים בעמדות כלפי שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ובתפיסת המסוגלות בקרב מתכשרים להוראה ולחינוך לפי מסלולי הכשרה: חינוך פורמלי, חינוך בלתי פורמלי וקידום טיפוח נוער, ועל פי מוסדות ההכשרה, אוניברסיטה אל מול מכללה. במחקר השתתפו 412 מתכשרים להוראה ולחינוך בשלושה מסלולי הכשרה ובמוסדות הכשרה שונים. ייחודו של המחקר הינו בבדיקת הנושא בקרב פרחי הוראה במסלול הפורמאלי והבלתי פומאלי, שהמחקר אודותם מועט, ואשר ממצאיו יכולים לסייע בעריכת שינויים רצויים בתוכניות ההכשרה, כדי לקדם את כישוריהם של המתכשרים ללמד או להדריך ביעילות במסגרות שילוב.
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)15-34
    Number of pages20
    Journalסחיש - סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב
    Volume24
    Issue number1
    StatePublished - 2009

    IHP Publications

    • ihp
    • Attitude (Psychology)
    • Compensatory education
    • Education -- Israel -- Administration
    • Mainstreaming in education
    • Occupational training
    • Self-efficacy
    • Social work with youth
    • Student teachers
    • Teachers
    • Teachers -- Training of
    • Universities and colleges

    Cite this